Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  Дневник под контролом СНС-а?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

14. 09. 2018.

Аутор: В. Јеремић Извор: Данас

Ко стоји иза портала "Србија Данас", новог власника јединог дневног листа у Војводини на српском језику

Дневник под контролом СНС-а?

Портал „Србија Данас“, који је пре неколико дана постао већински власник новосадског дневног листа Дневник, према речима бивших радника ове куће, налази се под контролом Српске напредне странке.

Некадашњи запослени портала „Србија Данас“, који желе да остану неименовани, у разговору за Данас тврде да је стварни власник овог портала Бранислав Простран, бивши председник Извршног одбора Српске напредне странке и општине Земун.

Простран, тренутно заменик директора предузећа за извор наоружања Југоимпорт СДПР, често је према речима наших саговорника био присутан у просторијама редакције на Новом Београду и незванично је важио за власника и некога ко одлучујуће утиче на уређивачку политику.

У току јучерашњег дана нисмо успели да ступимо у контакт са Браниславом Пространом како бисмо проверили наводе наших саговорника. Његова секретарица нам је рекла да се он налази на службеном путу и да ће се вратити наредне недеље. Везу између портала и Бранислава Пространа демантовао је у краткој изјави за Данас главни уредник портала „Србија Данас“ Горан Лалић.

„Не. То апсолутно није тачно. Власник портала Србија Данас је Александра Мартиновић“, казао је Лалић. Он је додао да по природи посла познаје велики број људи, па и Бранислава Пространа, али је негирао да је он икада био у просторијама редакције.

Александра Мартиновић, која се у Агенцији за привредне регистре води као власница, према писању медија, била је пре оснивања портала сувласница у фирми Prointer Solutions, чији је већински власник Слободан Квргић.

Опозициони представници су у више наврата излазили у јавност са тврдњама о повезаности Квргића и СНС-а, а портал КРИК је својевремено објавио да је управо он продао стан супрузи председника Александра Вучића.

Портал „Србија Данас“ је према подацима из АПР-а основан 2014. године. На крају ове године је, према писању БИРН-а остварио приход од око три хиљаде евра. Већ у августу наредне године, портал је за око 170.000 евра постао власник телевизије Аполо, коју је преименовао у Новосадска ТВ.

„Новосадска ТВ“ је пре неколико дана, према писању портала КРИК постала већински власник Дневника, јединог војвођанског дневног листа који излази на српском језику. Већински пакет од плаћен је 600 евра.

Портал „Србија Данас“ од тренутка настанка 2014. године важи за медији који је изузетно близак владајућој коалицији. Неретко на овом порталу могу да се прочитају вести који величају потезе власти, као и оштре критике упућене на рачун опозиције.

Државна помоћ

Према подацима који су доступни на АПР-у, портал „Србија Данас“ је у претходне три године добио мало више од 10 милиона динара државне помоћи. Портал је добио око 8,5 милиона динара које се воде као средства додељена медију на име државне помоћи, док се мало више од два милиона књижи као средства од органа јавне власти.

 

Коментари (1)

Остави коментар
пет

14.09.

2018.

Član od 1984... [нерегистровани] у 22:51

Da je ugašen, ne bi se sekirali...

Zaista ne razumem zašto sajt UNS prenosi ovaj besmilen tekst, pun nutemeljenih i tendencioznih nagađanja!

Posebno ako znate, a znate, da je jedini dnevni list na srpskom jeziku u Vojvodini - unakažen najpre prodajom VAC-u koju je 2003. vodila ekipa tadašnjeg predsednika Skupštine Vojvodine Nenada Čanka, a onda gotovo dokrajčen 2012. godine preprodajom zlosrećnom Miroslavu Bogićeviću u režiji čelnika DS Borisa Tadića i Dušana Petrovića (svi zajedno su, naravno, i danas junaci upravo "Danasa" koji prenosite) - već praktično bio na samrti!

Ili i vi, kao i "Danas", mislite da u srpskom novinarstvu treba da umre sve što - kao što taj opskurni list jeste - nije nastalo pre 90-ih godina i čemu u temelju nije strani novac čije naloge bespogovorno sluša?

Pa ćete, kada neko, ako Bog da, od Bogićevića otkupi i onih 50 odsto vlasništva lista "Politika", u istoj operaciji iz 2012. prekupljenih od istog VAC-a, i tako bar otvori mogućnost da se trajno sačuva najbolje i najtrajnije što u sferi štampanih medija imamo, ponovo prenositi slične insinuacije "Danasa" koji, nadam se uzalud, od osnivanja sanja da bude upravo "Politika" umesto "Politike"...

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси