Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Деск  |  Вести из медија  |  Број корисника Коперникуса пет пута мањи него што Телеком тврди
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести из медија

06. 12. 2018.

Извор: Истиномер

Број корисника Коперникуса пет пута мањи него што Телеком тврди

Решењем антимонополске комисије, којим се “Телекому” одобрава трансакција, демантовани су подаци да Коперникус има 200.000 корисника. Број корисника је пет пута мањи, па је по новој рачуници, “Телеком” платио 4.900 евра по сваком кориснику, а не 1.000 како се тврдило.

Упркос тврдњи Предрага Ћулибрка, директора “Телекома”, да је куповином “Коперникуса” преузето седам одсто тржишта, решење Комисије за заштиту конкуренције недвосмислено показује да овај кабловски оператор има тек 2,7 одсто корисника интернета и три одсто корисника на тржишту кабловске телевизије.

Како се наводи у овом документу, којим се одобрава трансакција, “Телеком” има 650.000 корисника. Комисија у свом решењу наводи да то значи да, према критеријуму броја претплатника на националном тржишту, ова компанија има 44,16 одсто тржишног учешћа.

Број корисника “Коперникуса” се не наводи. Тачније, на захтев учесника на тржишту (“Телекома”), та бројка није јавно доступна. Међутим, на основу података о “Телекому”, може се израчунати да је укупан број корисника на тржишту – 1,47 милиона. То значи да “Коперникус” има 39.741 корисника. 

Наравно, “Телеком” има право да тражи да се у решењу заштите неки поверљиви подаци, јер се на тај начин штити од конкуренције. Чини се, да ипак, овога пута то није случај, јер је генерални директор “Телекома”, Предраг Ћулибрк јавно већ износио податке о броју корисника “Коперникуса”, који се не покалапају са подацима из овог решења.

Демантујући податке РАТЕЛ-а, он је гостујући на РТС-у истакао како овај кабловски оператер има четири пута више корисника него што у РАТЕЛ-овом извештају пише. Иначе, према овом извору, “Коперникус” има 51.000 корисника.

"Добили смо више од 200.000 корисника – 145.000 корисника телевизије и 60.000 корисника интернета, а Рател има застареле податке", тврдио је директор “Телекома”.

Такође, директор “Телекома” је истакао да је куповина Коперникуса стратешка одлука и да је цена од 195 милиона евра реална. Како је навео, цена од 1.000 евра по кориснику је тржишна. И исто толико је пољски инвестициони фонд “Абрис” почетком 2017. године платио преузимање “Коперникуса” по кориснику.

Ипак, подаци Комисије за заштиту конкуренције, која је дужна да приликом сваког преузимања процењује и релевантно тржиште демантују тврдње директора “Телекома”. Чак се наводи да је реч о “незнатном повећању тржишног удела” и да то неће изазвати негативне ефекте на тржишту.

Ако је тачна тврдња директора “Телекома” да је реална цена на тржишту 1.000 евра по кориснику, онда “Коперникус”, судећи према подацима Комисије, вреди око 40 милиона евра. То значи да је “Телеком” ову трансакцију платио скоро пет пута више. То је приближно процени коју је за Истиномер урадио економиста Драгован Милићевић, бивши државни секретар у Министарству трговине, туризма и телекомуникација.

Наш саговорник је упоређивао пословање овог кабловског оператера са 21 компанијом у Европи. И оно што је добио као резултат недвосмислено показује да је “Телеком“ преплатио овај посао. Укупно српско телекомуникационо тржиште вреди 270 милиона евра и споро расте, уочио је Милићевић.

"Главни фактори раста и вредновања компанија у овој области су расположиви доходак, кретање стандарда становништва и број корисника. Нажалост, Србија не бележи позитивне трендове ни код једнг фактора. Наиме, доходак стагнира, број становника се смањује фрапантном брзином за готово 90.000 до 100.000 годишње, јер се око 50.000 до 60.000 исели из земље, а број умрлих је у 2017. години био за готово 40.000 већи од броја рођених. Смањује се и број домаћинстава што утиче да се број прикључака фиксне телефоније, такође, смањује", рекао је тада Милићевић.

Он је израчунао да “Коперникус“ вреди 37,5 милиона евра, што значи да је “Телеком“ платио пет пута већу цену.

“Економски резон ове трансакције не постоји”, убеђен је Милићевић.

Да ова трансакција није била тржишно мотивисана, показује и то на шта је Коперникус корпорација потрошила новац који је од “Телекома” добила. Новцем државног предузећа купљене су две телевизије: Прва и О2.  Информацију је прво на друштвеној мрежи Твитер објавио Драган Ђилас, преседавајући Савеза за Србију. 

А онда је током јучерашњег дана, Срђан Миловановић, власник корпорације Коперникус за БИРН потврдио да је постигнут договор с власником ове две телевизијске станице - “Антеном Груп” вредан 200 милиона евра. Ту информацију касније је саопштењем потврдила и Антена Група.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси