Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Националну фреквенцију РЕМ доделио Радију Cherry, који не емитује програм, а иза којег стоји фирма која се бави бојама
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

26. 07. 2021.

Аутор: Ивана Предић Извор: Цензоловка

Националну фреквенцију РЕМ доделио Радију Cherry, који не емитује програм, а иза којег стоји фирма која се бави бојама

Није познато када ће програм новог националног радија стартовати, али из фирме Колортон принт, која се бави производњом средстава за припремање боја и пигмената, најављују да су им циљна група „млади духом од 7 до 77 година“. Иако та фирма нема никаквог искуства са медијима, на конкурсу је победила много искуснију и познатију радијску конкуренцију.


Конкурисали су својевремено за пету националну радијску фреквенцију, иако, по сопственом признању, немају никаквог искуства у медијима: далеко су стручнији у области производње боја и пигмената. Тако стоји у опису делатности београдске фирме Колортон принт.

Ни две године након што су визију свог програма представили члановима Савета РЕМ-а, још нису почели да емитују програм. Није познато ни када ће. Па ипак, тај радио-у-настајању – Радио Cherry – победио је конкуренцију, одреда искуснију у медијима, и вољом Савета РЕМ-а носиће титулу националног радија. Чим се једном појави у етру.

У тренутку настајања овог текста, Радио Cherry није био у Регистру пружалаца медијских услуга, који води Регулаторно тело за електронске медије (РЕМ), а ни у Регистру медија Агенције за привредне регистре (АПР).

Одлука Савета РЕМ-а о додели националне радијске фреквенције донета је 13. јула ове године – скоро две и по године од објављивања јавног позива за издавање дозволе за пружање медијске услуге радија путем аналогног преноса. Листа кандидата је утврђена 11. јуна 2019. године, а разговори са подносиоцима пријава обављени су 1. јула те године.

„Значи, нисмо из тог посла“

Председница Савета РЕМ-а Оливера Зекић објашњава за Цензоловку да су се тек сад стекли услови за доделу националне фреквенције – дуже време, каже, Савет није радио у пуном саставу, а била је ту и епидемиолошка ситуација због коронавируса.

На јавни конкурс, подсећа председница Савета РЕМ-а, могу да се пријаве они који имају, али и они који немају дозволе за „пружање медијске услуге“.

У програму Радија Cherry нема места за садржаје који нису у складу са високим моралним и етичким стандардима новинарске професије (из елабората Радија Cherry)

У трци за националну фреквенцију нашли су се РТВ 101 д.о.о. Београд – Радио 101; 3. Радио Њоy д.о.о., Београд – Радио С Медиа; Плаy радио д.о.о., Београд – Радио Балкан; Медијски центар Радио Пулс Гроцка д.о.о. Београд – Национални Радио Пулс и Колортон принт д.о.о., Београд – Радио Цхеррy.

Последњи наведени кандидат однео је победу и једини је који нема никаквог искуства у етру, као ни у медијима.

То је потврдио и Владимир Газивода, законски заступник фирме Колортон принт, на седници на којој су се кандидати представили. Он је рекао да се његова фирма до тада није бавила медијским послом, али да су у другим областима имали неке резултате.

„Значи, нисмо из тог посла. По закону, спремни смо да обезбедимо и банкарску гаранцију у износу од 300.000 евра, као доказ средствима за пословање националног емитера. Наша фирма се није бавила, да поновим, тим областима, али смо радили технологију. Бавили смо се штампом, неким телекомуникационим технологијама – како софтвером тако и уређајем за даљинско учитавање података“, истакао је Газивода.

Он је објаснио да су анализом података пословања остала четири национална радио-емитера (Радио Плаy, Радио С и С2, и ХИТ Мусиц), он и његове колеге дошли до закључка да емитери имају финансијске проблеме и ту су видели своју шансу. Рекао је да су обезбедили адекватан простор и да су средства за пословање нашли из сопствених извора.

Зекић: Изабрани због највеће конзистентности између елабората и презентације

Чланови Савета РЕМ-а одлуку о додели националне фреквенције Колортон принту д.о.о. – Радио Цхеррy донели су једногласно, јер је тај подносилац, како наводи Оливера Зекић, по мишљену Савета имао највећу конзистентност између елабората и презентације на јавном разговору.

Уверени смо да ће Радио Цхеррy својим програмским садржајима допунити постојећу понуду и наћи своје место на тржишту медијских услуга, а у корист свих грађана Србије (Оливера Зекић, председница Савета РЕМ)

„Тиме је између свих подносилаца пријаве дао веће гаранције да ће својим програмом доприносити већем квалитету и разноврсности садржаја. Такође, Радио Цхеррy је у обавези да са емитовањем програма започне у законском року, а након издавања целовите дозволе за пружање медијске услуге радија. И ја и остали чланови Савета, с обзиром на то да смо одлуку донели једногласно, уверени смо да ће Радио Цхеррy својим програмским садржајима допунити постојећу понуду и наћи своје место на тржишту медијских услуга, а у корист свих грађана Србије“, рекла је Оливера Зекић за Цензоловку.

Председница Савета РЕМ-а ипак није одговорила на наше питање како коментарише то што Колортон принт нема никаквог искуства с радом у медијима, па ни на радију.


„За младе духом од 7 до 77“

Програмски елаборат Радија Cherry, који је очигледно чланове Савета РЕМ-а „оборио с ногу“, а у који смо имали увид, предвиђа да ће то бити радио-станица са „богатим садржајем из свих области, са циљем да уз обиље најбоље домаће и стране поп музике пружа грађанима слободне, потпуне и благовремене информације о свим важним политичким, културним, привредним дешавањима у граду, земљи и свету“. Додаје се да су циљна група „млади духом од 7 до 77 година, они којима је битна квалитетна музика, разонода и корисна информација из целе Србије“.

Програмску шему на разговору са представницима Савета РЕМ-а у јулу 2019. године образложила је Ана Јовановић, која је представљена као уредница Радија Цхеррy. Она је рекла да ће 90 одсто програма чинити музички садржај, информативни програм биће заступљен са пет одсто, док ће удео дечјег програма бити од три до четири одсто, а емитоваће се и емисије из области културе и спорта.

Бавили смо се штампом, неким телекомуникационим технологијама – како софтвером тако и уређајем за даљинско учитавање података (Владимир Газивода, Колортон принт)

Радио Cherry ће се, према њеним речима, разликовати од конкуренције по томе што ће пуштати и страну и домаћу музику заједно. Акценат је, како је рекла, на лаганим формама, са новитетима, вестима од два минута, те на укључивању слушалаца за добијање бесплатних карата за позориште, концерте и слично.

Наводи се и да би радио производио и емитовао програме намењене свим сегментима друштва, без дискриминације, водећи при томе рачуна о деци и омладини, социјално и здравствено угроженима, мањинским и етничким групама, особама са посебним потребама…

„У програму Радија Cherry нема места за садржаје који нису у складу са високим моралним и етичким стандардима новинарске професије, те је са ових таласа немогуће чути штетне садржаје по физички, ментални или морални развој деце и омладине, односно садржаје који подржавају насиље, наркоманију или друге видове криминалног понашања“, наводи се у елаборату.

У Радију ће, према том документу, радити 12 особа, углавном са високом школском спремом, са искуством или без искуства, као што је то, на пример, водитељ.

Из Колортон принта нису одговорили на наша питања о томе када ће почети са емитовањем програма, како ће се финансирати и да ли сматрају да ће моћи да произведу квалитетан програм за целу Србију, с обзиром на то да немају искуства у медијима.


МАЛО МИРОВАЛИ, ПА СТИГЛИ ДО ФРЕКВЕНЦИЈЕ

Према подацима Агенције за привредне регистре (АПР), Колортон принт је основан 4. јула 2005. године као привредно друштво за услуге у области кинематографске делатности 3ин1 д.о.о.

Три године касније (27. маја 2013) мења се претежна делатност друштва и уместо дистрибуције кинематографских дела, аудио-визуелних дела и телевизијског програма, уписује се производња средстава за припремање боја и пигмената.

Десетак дана касније мења се и назив фирме из 3ин1 д.о.о. у Колортон принт д.о.о. Подаци из АПР-а показују да се поред своје основне делатности Колортон принт д.о.о. бави и услужним штампањем флајера, каталога, брошура и другог рекламног материјала.

Владимир Газивода је на представљању кандидата у РЕМ-у 2019. године рекао да је фирма две године у мировању. У 2017. години имала је 13 запослених, а годину дана касније ниједног. У извештају Службе за надзор и анализу РЕМ-а стоји да друштво располаже са укупно 35,3 милиона динара и да има пословни губитак од милион динара.

Према подацима Организације произвођача фонограма Србије (ОФПС), Колортон принт је током 2013, 2014, 2015. и 2016. добијао одређена средства од ове организације. Није познато колико је новца у питању, а ни на основу чега су добили средства, с обзиром на то да је делатност Колортон принта од 2013. године промењена у производњу средстава за припремање боја и пигмената. Ни о томе у Колортон принту нису желели да говоре.

Од априла ове године стопостотни власник Колортон принт је Владимир Јоксимовић, који је власништво преузео од Дејана Ђорђевића. Владимир Газивода остао је на месту директора фирме.

У документацији РЕМ-а, у коју је Цензоловка имала увид, наведено је да ће функцију главног и одговорног уредника Радија Cherry обављати Вања Топаловић. Цензоловка није успела да за то добије званичну потврду.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси