Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  ЦЕСИД: Медији препознају значај усавршавања дигиталних вештина у медијском сектору
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

01. 12. 2021.

Аутор: Бета Извор: Бета

ЦЕСИД: Медији препознају значај усавршавања дигиталних вештина у медијском сектору

Центар за слободне изборе и демократију (ЦеСИД) саопштио је да по налазима истраживања о тражњи за дигиталним вештинама и компетенцијама медијских професионалаца, медији препознају значај усавршавања дигиталних вештина у медијском сектору.

ЦеСИД је навео да спремност да запослене у медијима пошаљу на плаћене обуке које би за циљ имале унапређење дигиталних вештина и компетенција у медијском сектору показује 75 одсто медија у Србији.

Прецизирано је да је међу њима 55 одсто медија који истичу да је ово важна тема за обуке као и 20 одсто оних који би били спремни, "иако верују да има и битнијих тема".

Упитани да ли би они као медиј били спремни да сами организују или плате обуке за запослене у циљу унапређења дигиталних вештина и компетенција, њих 27 одсто је одговорило да су спремни и да верују да је то једна од важнијих тема за обуке.

ЦЕСИД је навео и да је њих још 16 одсто одговорило да би били спремни, "иако верују да има и битнијих тема".

Указано је и да су то налази из истраживања о тражњи за дигиталним вештинама и компетенцијама медијских професионалаца на медијском тржишту Србије које је током лета реализовао ЦеСИД, уз подршку Мисије ОЕБС у Србији.

Наведено је да "истраживање показује велики простор за унапређењем дигиталних вештина, без обзира на очит напредак у неколико последњих година, а посебно за време пандемије" која је, како је оцењено, "убрзала све дигиталне процесе унутар медија".

Скоро половина медија (њих 46 одсто) верује да је ниво дигиталних вештина међу њиховим колегама у сектору добар а две петине медија сматра да су дигиталне компетиције осредње (40 одсто), наводи се усаопштењу.

Додаје се и да је 14 одсто медија навело да су дигиталне вештине у медијском сектору одличне.

Указано је да медијски професионалци уочавају зависност између нивоа дигиталне писмености и квалитетнијег функционисања медија, "па тако 74 одсто медија наводи да већа дигитална писменост у великој мери може да допринесе квалитету рада медија".

У погледу техничких и ИТ вештина, укупно 70 одсто медија препознаје потребу за даљим усавршавањем у области монтирања снимљеног садржаја у ТВ прилог или у неки други видео садржај за дигиталну платформу.

Наведено је и да 61 одсто медија има потребу за обукама када је у питању руковање техничком опремом коју користе, док њих 84 одсто има потребу за обукама из области коришћења платформи за размену садржаја и саобраћаја.

"Када је реч о ПР, софтверским и дизајнерским вештинама, 83 одсто медија истиче потребу обука у области креирања и поставке дигиталних стратегија и планова и у области заштите безбедности оглашивача (бранд сафетy)", навео је ЦеСИД.

Указано је и да 84 одсто медија има потребе за унапређењем вештина у коришћењу система мерења посећености медија (audience measurement), док је коришћење напредних технолошких платформи (ad serving, programmatic platforms) за унапређење продаје огласног простора на дигиталним каналима препознато код 84 одсто медија.

Да су им неопходне обуке из коришћења дизајнерских програма рекло је 78 одсто медија, док је 61 одсто медија препознало потребу за обукама из области одржавања веб сајтова на некој од доступних платформи, пренео је ЦеСИД.

Истраживање је показало да је код планирања обука неопходно осигурати континуитет јер се, због дневних обавеза, брзо губи корак с драматично убрзаним ИТ и технолошким променама.

Додаје се и да је истраживање показало "и да је неопходно уважити генерацијске разлике у медијима које су узрок различитих нивоа знања запослених, али и њихове различите мотивације за учешћем у обукама".

У планирању обука, по истраживању, морају да се узму у обзир специфичности врсте медија (ТВ, радио, штампа, онлајн портали), регионална дистрибуција (национално, регионално, локално) и величина, пошто су потребе другачије за мале, средње и велике медијске куће.

Истраживање у оквиру пројекта "Подршка одлучивању заснованом на подацима на медијском тржишту рада: унапређење дигиталних способности медијских професионалаца" је имало за циљ да анализира тражњу на медијском тржишту за дигиталним вештинама и компетенцијама медијских професионалаца.

Урађено је са различитим групама медијских професионалаца (доносиоци одлука/сениорске позиције у медијима, академска заједница и медијске асоцијације) у Србији и уз комбинацију квантитативних (анкета) и квалитативних метода (дубински интервјуи и фокус групе).Комплетно истраживање је доступно на https://bit.ly/3I98PBK.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси