Вести
25. 03. 2010.
Пресудни утицај на медије региона
Братислава - Медијске компаније, немачки „Аксел Шпрингер“ (Аxел Спрингер) и швајцарски „Рингир“ саопштиле су да спајају иностране активности у источној Европи ради чега формирају нову заједничку фирму у којој ће имати једнак удео од по 50 процената, објавили су јуче медији у Словачкој.
Тако ће, према писању агенције СИТА, „Рингир“ у заједничко предузеће унети своје послове у Србији, Словачкој, Чешкој и Мађарској, а „Аксел Шпрингер“ у Пољској, Чешкој и Мађарској.
„Рингир“ је власник београдских дневника Блиц, Ало и 24 сата, као и магазина НИН, Блиц Пулс, Блиц Жена и Блиц Жена кухиња.
Новооснована компанија биће у форми акционарског друштва по швајцарском праву, пошто ће њено седиште бити у Цириху. Као једна од највећих медијских кућа у региону, имаће водећу улогу на тржишту булеварских листова и магазина, саопштила су два концерна.
Заједничко предузеће би имало приближно 414 милиона евра промета и више од 100 штампаних и 70 интернет публикација, чиме ће постати највећа медијска компанија на подручју источне Европе и имаће око 4.800 запослених. Акционари тих компанија планирају да то заједничко предузеће изађе на берзу у наредних три до пет година.
„За обе фирме је то партнерство одлична основа за значајно проширење у области новинарства, као главног предмета пословања са пет водећих булеварских новина на тржишту, на атрактивна брзорастућа тржишта и оптималан предуслов за даљу експанзију у дигиталној заједници будућности“, изјавио је у вези са спајањем две компаније председник „Аксел Шпрингера“ Матијас Дефнер.
Према речима Кристијана Унгера, генералног директора „Рингира“, чије је седиште у Цириху, ове новинско-издавачке куће ће заједнички имати тако снажну позицију да ће са новом фирмом заједнички ступити и на берзу и заједнички ће моћи да значајно утичу на будућност брзо растућих медијских тржишта у источној Европи.
Ова пословна трансакција сада још чека на одобрење надлежних антимонополских органа у Швајцарској. Швајцарски „Рингир“ је мултинационална медијска групација са приближно осам хиљада запослених у десет држава у Азији, средњој и источној Европи и издаје више од 120 новина и часописа и послује са више од 20 телевизијских програма. Та компанија, такође, има и значајан комерцијални и капитални удео и послове у око 80 интернет сајтова и мобилних платформи.
Медијска групација „Аксел Шпрингер“ основана је 1946. године и тренутно је највећи новински издавач и трећи највећи издавач магазина у Немачкој. Та компанија ствара и дистрибуира информације и забавне садржаје посредством новина, часописа, и дигиталних медијских услуга.
Портфолио те издавачке куће обухвата, на пример, породицу новинских робних марки „Билд“ и „Велт“, а „Аксел Шпрингер“ послује у 36 земаља са више од 170 новина и часописа и преко 80 интернет публикација, а има свој удео и у телевизијским и радио-станицама. Та медијска групације запошљава укупно око 10.000 људи.
Тањуг
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.