Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Опет највише новца медијима блиским власти
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

26. 05. 2020.

Аутор: Н. Ковачевић Извор: Данас

Већина локалних самоуправа у ужичком крају расподелила буџете за суфинансирање медијских пројеката

Опет највише новца медијима блиским власти

Пре увођења ванредног стања, износ од 17 милиона динара из ужичког буџета је додељен медијима за суфинансирање 27 пројеката.

Осим у Ужицу, новац је расподељен у Косјерићу, Пожеги и Бајиној Башти, али не и у Ариљу и Чајетини.

Конкурс у Ариљу је расписан 17. јануара и завршен је 6. фебруара. Међутим, комисија није расподелила буџетска средства, иако је била у обавези да то уради у року од 90 дана од завршетка конкурса. Горица Петровић, начелница Општинске управе у Ариљу, каже да се са тиме касни, због потребе да учесници конкурса комплетирају документацију, али и због увођења ванредног стања, те да очекује да ће комисија то урадити за двадесетак дана.

– Обуставили смо поступак јер смо, као и сви у држави, а по увођењу ванредног стања, добили налог Министарства финансија о приоритетима плаћања, а то су плате и социјална давања, каже за Данас Петровић. Она је додала да је исто Министарство, по укидању ванредног стања, упутило нови допис којим је наложило наставак редовних буџетских плаћања.

У Чајетини је конкурс завршен 6. марта али, како је неколико дана касније уведено ванредно стање, комисија није формирана. У тој локалној самоуправи наводе да није истекао рок од 90 дана од завршетка конкурса и да ће у том периоду расподелити новац.

Као и ранијих година, највећи део медијског буџета у Ужицу је додељен медијима који подржавају власт или избегавају да критички преиспитују њен рад.

Неки од њих су постали локални информативно-пропагандни сервиси, па и сервиси са регионалним преџнаком, јер новац добијају и из буџета других градова у ужичком региону и бележе сваки корак представника власти и владајућих странака.

Њихови прилози, посебно видео садржаји, објављује се на званичним интернет страницама и друштвеним мрежама локалних самоуправа.

Иако комисије, на чије саставе такође има примедби, формално и „транспарентно“ обаве свој део посла, јавна је тајна да политичари „тајно“ одлучују ко ће колико новца добити.

Они то, наравно, демантују, а власници „подмирених“ медија о томе ћуте, као и они који добију мање износе, јер не желе сукобе са политичарима. Поново су сви медији у граду добили новац, у појединачним износима од 50.000 до 4,3 милиона динара.

На ужички конкурс пријавило се 48, а са 17 милиона динара је подржано 27 пројеката. Највећи део – 4.350.000 динара је припао ужичкој ТВ5. Како је власник те телевизије истовремено и власник радија (Радио Сан), чија су два пројекта подржана са 1,8 милиона, то је сума од 6.150.000 динара.

Чачанској ТВ Лав, чије седиште је некада било у Ужицу, а за коју се спекулише да је по основу власничких удела блиска напредњацима и да се то пресликава на њен уређивачки концепт, припало је 2,4 милиона динара.

 

РИНА је добила 900.000, Глас западне Србије 400.000 и „4Н студио“ 300.000 динара, а власници тих чачанских портала доводе се у најближе сродничке везе, на шта упућују њихова идентична презимена и адресе седишта тих медија, који такође бележе све изјаве и планове људи на власти.

Најстарији ужички недељник „Вести“ је подржан са милион динара, колико је за два пројекта добила Радио Луна. ТВ Пожега, која је блиска власти и на шта годинама указује удружење грађана Иницијатива за Пожегу, добила је 900.000, а Радио Пожега 200.000 динара.

Ужички портал Огласна табла, који је део агенције „DN Concept Marketing“ и чији власник је, као одборник, био део владајуће коалиције и запослио се у локалном јавном предузећу, добио је 600.000 динара. Ужичка агенција Zoomue је подржана са 400.000 динара, а са истим износом Ужичани ће финансирати београдски таблоид Ало.

Продукцији Кључ из Врњачке Бање, која ће своје прилоге емитовати на Студију Б, додељено је 300.000 динара.

Портали Ужичанствено, Глас нације из Земуна и Златиборске новине, чији оснивач је фирма „Public Media Communications“ из Београда, подржани су са по 250.000 динара.

Београдски Инфо 24, који ће свој пројекат, како је наведено, емитовати такође на Студију Б, али и на ТВ Инфо 24 и ТВ Клик, потом Златиборски 106 радио из Косјерића, портали Ужичкарепубликапресс, ТВ Прибој и СОС канал плус су добили по 200.000 динара. Први радио је добио 150.000, а портал Ужицемедиа 100.000 динара.

Убедљиво најмањи износ од 50.000 динара, припао је порталу Ужичке недеље, новинама које се не либе да критикују власт. Тони Станковић, власник новина, каже за Данас, да највиши представници ужичке власти од 2006. године, на све начине и отворено покушавају да угуше тај медиј.

– На конкурсима нам не одобре или нам доделе мизерне и поражавајуће износе. Очигледно је да, последњих 15 година, локалне власти не трпе Ужичку недељу, независне медије и покушавају на све начине да униште слободу мишљења, додаје наш саговорник. Он истиче да се „последњих година оснивају сајтови само са једним администратором и да подржавају власт да би из буџета добили по неколико стотина хиљада динара, а да традиционални медији, добијајући по неколико милиона динара у Ужицу и другим градовима у региону, животаре“ и како наводи „вежу коња где им газда каже“.

– Све то нема никакве везе са новинарством, поручује власник Ужичке недеље која је, због финансијских и других проблема, принуђена да излази двонедељно.

Медијски буџети

За медијске пројекте у овој години, Чајетина је издвојила 16 милиона динара, што је само милион мање од неколико пута већег Ужица, Пожега 7,5, Бајина Башта седам, а Косјерић и Ариље по милион и по динара.

 

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси