Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Tribina VOICE-a: Jačati poverenje građana u medije, jer su mediji zaboravili na njih
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

01. 12. 2021.

Autor: Beta Izvor: Beta

Tribina VOICE-a: Jačati poverenje građana u medije, jer su mediji zaboravili na njih

Mediji nemaju poverenje građana jer su zaboravili da se bave građanima, u najvećoj meri se bave time šta rade političari dok komunalni i ostali problemi važni građanima ne stižu na dnevni red, ocenjeno je na tribini Vojvođanskog istraživačko-analitičkog centra "VOICE sa zajednicom –Ključna reč: poverenje"

Odgovorni urednik portala "021" Zoran Strika i Branka Ćurčić iz Grupe za konceptualnu politiku ocenili su da je medijska situacija po manjim mestima u Vojvodini dramatična, da nedostaju informacije o tim mestima, ali da je problem i svest građana o tome da bi događaji koji su njima važni trebalo da budu interesantni medijima.

Strika je skrenuo pažnju na to da ni u javnom servisu Vojvodine i listu Dnevnik, medijima koji nisu ni mali ni lokalni, vesti iz Vojvodine zauzimaju minimalan prostor.

"Ključni problem većine lokalnih medija jeste pitanje kapaciteta, jer su to mahom male redakcije koje prate ne samo nužno dešavanja na lokalu, nego prate i nacionalne događaje koji se svakodnevno dešavaju.

Postoji potreba za velikom distribucijom priča u toku jednog dana i, nažalost, negde kolateralna žrtva svega toga jesu ljudi koji žive u nekim prigradskim naseljima", istakao je Strika.

Podsetio je da ipak neke priče, poput otkrića nelegalne eksploatacije šljunka na Dunavu u Futogu, ne bi ugledale svetlost dana da se građani sami nisu odlučili da delaju i obrate se medijima nakon što su alarmirali institucije, a ove propustile da urade svoj posao.

Sagovornici VOICE-a ocenili su da su, u nedostatku objektivnih medija na lokalu, grupe na Fejsbuku preuzele ulogu informisanja, da one mogu biti od pomoći i novinarima i građanima u smislu lokalnog informisanja, ali da nikako ne mogu imati ulogu pravih medija.

Branka Ćurčić je skrenula pažnju na to da je Fejsbuk grupa Inicijativa za mesnu zajednicu, koja je formirana u jeku predizbornih dešavanja za mesnu samoupravu u Novom Sadu tokom proteklog leta, od strane brojnih građana van Novog Sada percipirana kao mesto gde bi mogli da se informišu o izborima na tom nivou, umesto u svojoj lokalnoj zajednici.

"Ta grupa je danas potpuno otvorena i kao takva deluje za Novi Sad kao jedno od retkih mesta opozicione politike, na jedan spontan način bez uređivanja, bez zabrane objavljivanja takvog sadržaja", rekla je Ćurčić i dodala da je vlast svojim spinom uspela da odvrati građane od političkog angažmana u većini drugih grupa oformljenih povodom konkretnog problema.

Kako su naveli učesnici tribine, jedno od rešenja za nedostatak medija na lokalu bi možda moglo da bude u nekakvom partnerstvu medija i civilnog sektora.

"Tamo gde ih ima, trebalo bi pokušati povezati te organizacije civilnog društva, napraviti neke nove, hibridne forme koje bi bile prisutnije na lokalu", istakla je Ćurčić.

Tribinu je organizovao Vojvođanski istraživačko-analitički centar (VOICE) u okviru projekta 'VOICE sa zajednicom', a prethodni razgovori su organizovani sa građanima u Perlezu i Kuli.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi