Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  Досије "Утисак недеље" (2014)  |  ЕФЈ: Одлука Б92 о Утиску недеље ''мирише на цензуру''
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Досије "Утисак недеље" (2014)

04. 10. 2014.

Извор: Танјуг, Вечерње новости

ЕФЈ: Одлука Б92 о Утиску недеље ''мирише на цензуру''

Европска федерација новинара (ЕФЈ) подржала је данас своје чланице у Србији које протестују због одлуке менаџмента РТВ Б92 да укине емитовање емисије "Утисак недеље" оцењујући да таква одлука "мирише на цензуру".

Како је наведено у саопштењу, ЕФЈ је подржала Независно удружење новинара Србије (НУНС), Удружење новинара Србије (УНС) и Синдикат новинара Србије (СИНОС) у протесту подсећајући да се емисија ''Утисак недеље'', коју уређује и води позната новинарка Оља Бећковић, емитује већ 24 годину и да је веома популарна код публике.

Из ЕФЈ-а истичу и да се ''Утисак недеље'' сматра за један од ретких програма који ''критички испитују рад владе премијера Александра Вучића''.

Подсетивши да је Оља Бећковић одбила понуду менаџмента Б92 да се емисија пресели на кабловски канал у ЕФЈ кажу да подржавају такву одлуку Бећковићке.

ЕФЈ у саопштењу подсећа и да је недавно отказана политичка емисија Студија Б, као и на то да су поједини веб портали због критика власти били мете хакерских напада.

Компанија Б92 саопштила је јуче да се напори и предлози за побољшање сарадње са ауторком емисије "Утисак недеље" и Продукцијском групом "Мрежа" нису показали успешним, да Бећковић својим изјавама нарушава професионалну етику како би дискредитова Б92 и да ће сарадња убудуће "представљати тежак изазов".

Са друге стране, Бећковић је, како су пренели медији, рекла да не разуме саопштење те да је из Б92 нико није званицно контактирао.

Истакла је и да, што се ње тице, она са Б92 има важећи уговор до марта те да очекује од њих да се понашају професионално, да поштују уговор и да ради у недељу.

''Утисак недеље'' био је данас тема и седнице скупштинског Одбора за културу и информисање на којој је председник Савета Регулаторног тела за електронске медије Горан Караџић рекао да регулатор није главни и одговорни уредник медија и нема овлашћења да на програм ставља и скида једну емисију са програма, јер би то била диктатура.

"То може бити проблем са политичког становишта, али са становишта регулатора ништа не дешава," рекао је Караџић додајући да ће се са посебном пажњом у наредном периоду односити према политичком плурализму.

Он је додао и да, када је реч о Телевзији Б92, та кућа и даље емитује највећи број сати информативног програма у односу на друге телевизије.

Одговарајући на питања посланика већине и опозиције, који су се међусобно оптуживали за увођење цензуре и стање у медијима, Караџић је рекао да је власничка структура ТВ Б92 у поптуности позната, да је власник тизвесни Кипранин Стефанос Паподопулос, као и мали акционари.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси