Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Сукоб: Информер и Курир vs Блиц и Ало (2014)

07. 11. 2012.

Извор: Курир

Mедијска мафија напала Курир!

Након открића нашег листа да поједини издавачи узимају милионе евра на превару, уследио напад АБЦ Србије преко нискотиражног таблоида Блиц и таблоида Ало.

Пронашли се!

Ближи се крах „медијске мафије“, која годинама пљачка компаније у Србији обмањујући јавност и грађане.

Након открића Курира како појединци згрћу милионе евра на основу лажних тиража уследио је напад на наш лист, и то издавача „Рингијер Аксел Шпрингер“ и АБЦ Србије, који годинама раде на уништењу многих српских медија.

Не устручавају се да користе ни најбезочније лажи.

Шта су све слагали

- Потпуно очекивано, након писања у Куриру и Информеру уследило је реаговање Бранислава Новчића, председника АБЦ Србије. Потпуно очекивано, то реаговање су од свих релевантних дневних новина пренели само нискотиражни таблоид Блиц и новокомпоновани таблоид Ало, чији је издавач „Рингијер Аксел Шпрингер“. Одговор који смо добили потврђује све оно о чему смо писали, пре свега да се медијска сцена ствара на лажним информацијама - наводи се у саопштењу Курира. Шта су све слагали? Ама баш све! Ово су најкрупније:

ЛАЖ 1. У саопштењу АБЦ Србије наводи се да је Курир два пута искључиван из чланства у АБЦ Србији.

ИСТИНА 1. Курир је суспендован из чланства 2010. због кашњења у измиривању обавеза према АБЦ Србији. Курир је 2011. на свој захтев иступио из АБЦ Србије због озбиљних индиција да се фингирају продати тиражи одређених издавача.

ЛАЖ 2. У саопштењу се наводи да критике Курира имају опасне намере.

ИСТИНА 2. Критике су усмерене на разбијање опасног деловања АБЦ Србије, које има за циљ наношење финансијске користи одређеним издавачима на рачун Курира.

ЛАЖ 3. Новчић тврди да постоји само један разлог због којег неко избегава систем АБЦ: прикривање тиража и избегавање отвореног пословања.

ИСТИНА 3. Курир је у свом захтеву за иступање из чланства навео да разлог није скривање тиража, већ то што не жели да својим чланством даје легитимитет пословању АБЦ Србије, којем недостаје отвореност у пословању.

Подсећамо да је и Политика, најстарији лист на Балкану, иступила из чланства АБЦ.

Плен од 40 милиона евра

- Сагласни смо да је у свету АБЦ поуздан и отворен извор, али смо се уверили да је АБЦ Србија локална интерпретација високих светских стандарда у функцији појединих издавача. У сваком случају, хистерично реаговање пуно лажи даје нам
још више подстрека у борби за отворено и фер тржиште.А како то функционише у пракси: друштво које предводи „Рингијер Аксел Шпрингер“, издавач листова Блиц, Ало, 24 сата, и „Прес паблишинг група“, издавач Преса, окупило се око богатог плена - 40 милиона евра.

Толико сваке године привреда потроши на рекламе у штампаним медијима, а скоро 60 одсто припадне овим издавачима иако држе 40 одсто свих продатих дневних новина.

Привреда је обманута преко до детаља организованог система, у којем АБЦ Србија потврђује намерно увећан број продатих примерака појединих новина; то подржава „Ипсос Србија“ саопштавајући њихову нереално високу читаност, а све то користе маркетиншке агенције како би убедиле своје клијенте, фирме, да милиона евра потроше баш у тим листовима.

Број продатих примерака и читаност су кључни елементи да агенције убеде фирме коме да дају новац за рекламу.

После свега џепови појединих издавача су пуни, а јавност, грађани и оглашивачи или компаније обманути су и преварени.

Курир ће о свему обавестити и централу компаније АБЦ у Сједињеним Америчким Државама.

Како се узима новац лажираним подацима о тиражима и читаности

1. корак  >>> Фирме и маркетиншка агенција

> Клијенти односно компаније имају поверење у своју агенцију
> Фирма се обраћа агенцији, која за њих обавља закуп простора у медијима

2. корак  >>> Маркетиншка агенција и АБЦ и „Ипсос“

> агенција прибавља податке о продатим тиражима од АБЦ Србије

> агенција прибавља податке о читаности од „Ипсоса“

> на основу базе података од ове две куће агенција прави план оглашавања за фирму

3. корак  >>> АБЦ Србија и „Ипсос“

> АБЦ Србија дозвољава увећање продатог тиража за привилегована издања
> „Ипсос Србија“ одржава непримерено висок број читалаца за привилегована издања

4. корак  >>> Кључ

> објављују се огласи у медијима у супротности са стварном продајом и читаношћу

> привилеговани медији остварују милионске приходе на штету оних који нису у привилегованом положају

Новчић: Нећу да полемишем

Курир је питао и Бранислава Новчића, председник Борда директора, на чему заснива тврдње о намерама Курира и зашто није саопштио који су разлози за, како тврди, искључивање Курира из АБЦ, али он није одговорио.

- Немамо намеру да улазимо у даље расправе и полемике јер то није у складу с манирима АБЦ организација - рекли су нам у тој кући.

Како су увезани

Веселин Симоновић

> председник Управног одбора Асоцијације медија
> уредник интегрисане редакције „Рингијера“ (Блиц, 24 сата и портал Блица)

Јелена Дракулић Петровић

> члан Борда директора АБЦ Србије
> директор „Рингијер Аксел Шпрингера“

Зоран Папић

> извршни директор Асоцијације медија> члан Борда директора АБЦ Србије

*Асоцијација медија даје легитимитет целом послу, а услов за чланство је чланство у АБЦ Србија

Борд директора АБЦ Србије

Јелена Дракулић Петровић директор „Рингијер Аксел Шпрингера“
Иван Станковић директор агенције „Комунис“
Роберт Чобан директор „Колор прес групе“
Зоран Папић извршни директор Асоцијације медија
Милка Форцан бивша директорка „Делта холдинга“
Ана Новчић директор магазина Корд
Јадранка Дринић директор Дајрект медије
Славица Димић директор Медија хауса

*Подаци са сајта АБЦ

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси