Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  УНС вести  |  Укупни приходи медија од маркетинга у 2019. били 210 милиона евра
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

УНС вести

29. 07. 2020.

Аутор: Б.Б. Извор: УНС

Укупни приходи медија од маркетинга у 2019. били 210 милиона евра

Више од половине новца телевизијама, интернет медијима за рекламу више него штампи и радију заједно

Приходи медија од маркетинга у Србији су прошле године износили 210 милиона евра. Раст тих прихода се у медијском бизнису описује као главни фактор опстанка бројних редакција у земљи, суочених са падом тиража или појавом нових медија са нејасним власничким или финансијским структурама.   

Према подацима добијеним од агенција Нилсен и Ипсос, консолидација и незнатан раст прихода од маркетинга траје од 2015. али су приходи од 2017. до 2019. године имали и скокове од девет одсто годишње, што је изнад европског просека.

Стручњаци напомињу да не треба бити фасциниран тим резултатима јер су далеке 2008. године огласни приходи били за свега четири милиона мањи него 2019. године. Медији су се заправо, после читаве деценије турбуленција само вратили на ниво који су имали уочи избијања економске кризе.

 „Ми смо после 2008. године имали велики пад који је трајао све до 2015. године. Затим је уследио период опоравка који је у нашем бизнису пробудио оптимизам, да би нас сада све ударила по глави корона. Још нико не зна какве ће последице имати, колико ће трајати и колико ће променити наше навике, колико ће људи остати без посла“,  каже директор једне респектабилне маркетиншке агенције.   

Када се погледа расподела маркетиншких прихода, од 210 милиона евра и даље највише одлази телевизијама - 111,9 милиона евра, али је занимљиво је да интернет од огласа добија чак 38,5 милиона, знатно више од штампаних медија или радио-станица.

На трећем месту је тзв „out off home“ маркетинг (билборди, леци, инсертације..) на који се троши 25,5 милиона евра,  штампаним медијима остаје 22,2 милиона, док се на петом месту налазе радио станице које од огласа добијају 11 милиона евра.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси