Насловна  |  Актуелно  |  2% за медије  |  Више од 600 хиљада евра из буџета Београда прорежимским медијима и непознатим фирмама
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

2% за медије

10. 07. 2019.

Аутор: Весна Радојевић Извор: Раскрикавање

Више од 600 хиљада евра из буџета Београда прорежимским медијима и непознатим фирмама

Од 81 милион динара (око 700.000 евра) колико је Град Београд доделио на овогодишњем медијском конкурсу, најмање 600 хиљада евра отишло је прорежимским медијима и јавности непознатим фирмама. Највише новца, скоро 200 хиљада евра, слило се у медије Саше Благојевића - телевизију Студио Б и таблоид Ало.

Градске власти објавиле су решење о расподели средстава у области јавног информисања из ког се види да је настављена вишегодишња пракса да се новац додељује углавном оним медијима који подржавају градску и републичку власт.

Студио Б је добио највише новца - скоро 17 милиона динара (око 144 хиљаде евра) за три различита пројекта. Фирма Дневне новине Ало која издаје таблоид Ало добила је пет и по милиона динара (око 46 хиљада евра) за пројекат „Волим Београд“. Студио Б и таблоид Ало имају истог власника, бизнисмена Сашу Благојевића који је, према писању медија, школски друг бившег градоначелника Београда и актуелног министра финансија Синише Малог.

Две фирме у власништву Драгана Ј. Вучићевића, власника таблоида Информер, добиле су укупно шест милиона динара (50 хиљада евра), а две фирме у власништву Игора Жежеља (Адриа медиа гроуп која издаје лист курир, и Адриа медиа магазине) добиле су два милиона (око 17 хиљада евра).

Још два милиона добила је и фирма Адриа медиа ТВ, стоји у решењу, али фирме под овим називом није могуће пронаћи у АПР-у. Међутим, у регистру медија под овим називом регистрован је сајт адриамедиа.тв чији је издавач Адриа медиа гроуп.

Два милиона динара добила је и компанија која издаје дневни лист Вечерње новости.

Фирма Фолим са пројектом „Духовни Београд“ добила је пет и по милиона динара (око 46 хиљада евра), а Зофин шест и по милиона динара (око 55 хиљада евра) са пројектом „Будућност у Београду“. Иза фирме Зофин стоји извесни Зоран Николић који је 2017. године пројекат реализовао преко Студија Б, а иза Фолима Марија Лековић која је, према писању Данаса, техничка директорка Студија Б.

Износ који сваке године добија предузетничка радња Владимира Илића ВИ Продуцтион опет је нарастао. Ове године за пројекат „Београд за све“ добили су чак шест милиона динара (50 хиљада евра). Због штурих информација о пројекту, није јасно преко ког медија ће се овај пројекат реализовати и шта су обавезе ове фирме. Ова фирма је прошле године од града Београда на истом конкурсу добила четири и по милиона динара, а претходне године милион и по.

Исти износ - 6.000.000 динара, добила је и фирма Видео цалибратион за пројекат „Жене у Београду - пут до равноправности“. Власница ове фирме је Биљана Марковић, а како је Пиштаљка раније открила, фирма је до августа 2017. имала друго име (Металон цалибратион) и бавила се продајом машина након чега је пререгистрована за производњу кинематографских, аудио-визуелних и телевизијских садржаја.

Фирма Глас нације, основана у априлу прошле године, добила је два милиона динара (око 17 хиљада евра) за пројекат „Тајне Београда“. Како је писала Пиштаљка већ писала, регистрациона документа за оснивање ове фирме у Агенцији за привредне регистре поднео је Игор Исаиловић, адвокат и близак сарадник Синише Малог.

Телевизија спорта и здравља „СОС Канал Плус“, основана почетком прошле године и у власништву крушевачког бизнисмена Радојице Милосављевића, добила је више од 4 и по милиона динара (око 38 хиљада евра) за пројекат „Тренирај, буди здрав“. Милосављевић је од 2015. године до данас приватизовао 11 медија у Србији, а његове телевизије су познате по подршци СНС-у.

Коперникус цабле нетwорк у власништву Звездана Миловановића, повереника СНС-а из Ниша и брата новог власника Прве и О2 телевизије, добио је на београдском конкурсу 800 хиљада динара.

Према подацима из базе Кешформисање, Коперникус цабле нетwорк је са повезаним фирмама 2017. и 2018. године широм Србије на конкурсима за пројектно финансирање добио скоро 80 милиона динара.

Удружење Хумани тим добило је два милиона и 260 хиљада динара (око 19.000 евра). Међутим, и ова фирма има занимљиву позадину - заступница Биљана Ресановић је власница и фирме Ирик која је до 2017. била на адреси Масарикова 5, где се налази и Студио Б. Према подацима из базе Кешформисање, ова фирма је пре две године добила четири милиона динара на београдском конкурсу за пројектно суфинансирање.

Милион и по динара (око 13 хиљада евра) добила је и фирма Страхиње Вујадиновића Неwс медиа теам. Како је Раскрикавање писало раније, та фирма повезана је са порталом Србија данас, који је такође веома наклоњен владајућој странци.

Студио Маг из Обреновца такође је добио милион и по динара, и такође је познат по подршци председнику те општине Мирославу Чучковићу.

Ко је још добио средства и за које пројекте на београдском медијском конкурсу
можете погледати овде.

УНС: Новац Београђана поново медијима који крше кодекс

Удружење новинара Србије (УНС) је протестовало што је Град Београд четрту годину за редом на конкурсу за суфинансирање медијских пројеката доделио милионе таблоидима који драстично крше новинарски кодекс и у комисију за оцењивање пројеката није именовао представнике репрезентативних новинарских и медијских удружења, нити познате медијске стручњаке.

УНС је подсетио да је Правилником о суфинансирању медијских пројеката прописано да комисије приликом доделе новце морају да воде рачуна да ли су у претходној години медији који конкуришу кршили закон и новинарски кодекс.

УНС је затражио од Града Београда да објави биографије предложених и изабраних чланова комисија како би јавност имала увид ко је предложен, а ко изабран да одлучује о трошењу новца грађана за медијске садржаје који би требало да буду у њиховом интересу.

Комисију за оцену пројеката из области јавног информисања ове године су чинили Зорица Карановић и Марко Иванић (независни стручњаци за медије), Биљана Ратковић Његован (предлог удружења радио станица „РАБ Србија“), Милош Лазић (предлог удружења“ComNet“) и Слободан Ђурић (предлог Удружења спортских новинара Београда).

УНС је позвао Министарство културе и информисања да реагује на злоупотребе у спровођењу Закона о јавном информисању и медијима кроз пројектно суфинансирање медијских садржаја, а градоначелника Београда Зорана Радојичића да чланове комисије бира уважавајући стручност кандидата, као и кредибилност и репрезентативност организација које представљају.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси