Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  2% за медије  |  Милиони таблоидима и фирмама повезаним са напредњацима
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

2% за медије

11. 07. 2019.

Аутор: Ивана Николетић Извор: Данас

Милиони таблоидима и фирмама повезаним са напредњацима

Пету годину заредом, од када је уведено буџетско суфинансирање медијских пројеката од јавног интереса, београдска власт не одустаје од устаљене праксе.

Од укупно готово 82 милиона динара, колико је предвиђено за подстицаје медијским кућама, најмање три четвртине отишло је медијима лојалним власти, непознатим и одскора основаним продукцијским и другим предузећима, углавном власнички повезаних са странком на власти, као и прорежимски настројеним таблоидима који су ове и прошле године оборили све рекорде када се говори о кршењу закона, објављивању лажних вести и непоштовању новинарског кодекса.

Већ устаљено, градској телевизији Студио Б за три пројекта додељено је чак нешто више од 17 милиона динара. Ако се узме у обзир да је од прошле године власник те телевизије Саша Благојевић, који у свом поседу има и кућу која издаје таблоид Ало, а који је на овом конкурсу добио пет и по милиона динара за пројекат „Волим Београд“, у исту касу слило се 22,5 милиона динара, односно скоро трећина целе суме. Према писању медија, бизнисмен Саша Благојевић је школски друг и близак познаник садашњег министра финансија а бившег градоначелника Београда Синише Малог.

Још 10 милиона отишло је кућама које издају таблоиде Информер и Курир, и повезаним фирмама. Инсајдер тим доо и Инфо ИТ Медиа доо, обе куће у власништву Драгана Ј. Вучићевића, однеле су шест милиона динара. По два милиона завредели су пројекти фирми Аdria media group (издавача Курира) и Аdria media magazine, обе у власништву Игора Жежеља, као и фирма Аdria media TV, која је, према писању портала Пиштаљка, у АПР регистровано као сајт издавача Курира.

Међу редовним добитницима и ове године су непознате продукцијске куће, недавно основана ПР предузећа, многа од њих и фиктивна, за које су Данасова истраживања показала да су на различите начине повезана са Студиjом Б, а којима и ове године „стручна“ комисија додељује сумњиво високе грантове.

Тако је Удружење „Хумани тим“ ове године за пројекат добило 2,26 милиона динара, док је прошле године награђено са два милиона. То удружење појавило се на прошлогодишњем конкурсу, а подаци привредног регистра показују да је законски заступник удружења Биљана Ресановић, власница фирме Ирик д.о.о.

Та фирма је на претходним конкурсима „зарадила“ 13 милиона динара, а основана је након расписивања конкурса 2016, када јој је додељено чак девет милиона. Данас је већ писао да се званична адреса фирме налази на 21. спрату Београђанке, где су искључиво просторије Студија Б, а извори нашег листа су потврдили да је Ресановићева тада била запослена као секретарица Иване Вучићевић, директорке те телевизије.

Фирма Зофин, у власништву Зорана Николића, и ове године је богато награђена са 6,5 милиона динара, за пројекат „Будућност у Београду“. Прошле године, њихов пројекат је „завредео“ чак пет милиона, а годину раније четири милиона динара.

Та фирма је, према истраживању Пиштаљке, пројекте реализовала управо на телевизији Студио Б, а прошлогодишњи је чак и „преписала“ од Радија ЈАТ, који је у власништву Милоша Крџића, бившег власника Студија Б. Зофин је такође основан неколико дана након расписивања конкурса пре две године, а пројекат којим је прошле године „освојио“ комисију у називу носи препознатљиву реченицу напредне власти, „Београд, град кранова“.

И фирма Фолим, која је настала у исто време, а према сазнањима Данаса, у власништву је Марије Лековић, тада техничке директорке Студија Б, најпре је „награђена“ са пет милиона динара, годину касније добила још толико, а ове године додељено јој је 5,5 милиона динара за пројекат „Духовни Београд“. Међу одобреним пројектима је и „Београд за све“ аутора предузетника Владимира Илића ВИ Продуцтион, коме је овог пута додељено шест милиона динара.

Традиционално, у протекле две године добио је укупно шест милиона. Према истраживању које је Пиштаљка спровела прошле године, Илић спада у фирме добитнике средстава, њих чак 11 од укупно 24, чији су пројекти емитовани на Студију Б. Илић продукција је Студију Б исплатила у то име чак трећину добијеног новца, док је већ поменута фирма Ирик, која је тада од девет добијених милиона Студију Б у ту сврху исплатила 7,7 милиона динара.

Фирма Video Calibration, власнице Биљане Марковић, добила је још једном шест милиона динара, а према писању Пиштаљке, фирма је била регистрована за продају машина, а тек крајем 2017. је пререгистрована за делатност производње кинематографских и аудио-визуелних садржаја.

Телевизија СОС Канал Плус, основана прошле године а у власништву крушевачког бизнисмена Радојице Милосављевића, добила је 4,6 милиона динара за пројекат „Тренирај, буди здрав“. Милосављевић је јавности познат од периода када је приватизовао 11 медија по Србији, који под његовим руководством свесрдно подржавају актуелну власт.

Међу редовним добитницима и ове године је прорежимска телевизија Коперникус, која је овај пут добила нешто мању своту, 800.000 динара. Kopernikus cablenetwork је у власништву Звездана Миловановића, повереника СНС из Ниша и и брата новог власника Прве и О2 телевизије, о чему су медији детаљно писали. Владајућој партији наклоњен Студио Маг из Обреновца добио је 1,5 милиона динара, као и лазаревачка Гем телевизија, која је до сада награђена са укупно седам милиона.

Два милиона добио је пројекат Гласа нације, а како је писала Пиштаљка, документа за фирму која је основана у априлу прошле године, поднео је у АПР адвокат Игор Исаиловић, близак сарадник Синише Малог. Милион и по динара добила је и фирма News media team, власника Страхиње Вујадиновића, према писању Раскринкавања, повезана са порталом Србија данас, наклоњеним владајућој СНС.

Ни ове године на списку одобрених пројеката није се могао видети ниједан медиј који је критички настројен према власти. Издавачу нашег листа и овај пут одбијена су два пројекта. Међутим, ове године многи од медија који су претходних година били оштећени расподелом, само зато што се не приклањају режиму, одустало је и од конкурисања.

Тако ове године пројекат није понудио на конкурсу ни поменути портал Пиштаљка, који је годинама уназад одбијан за средства, јер према образложењу стручне комисије тема „Истраживање корупције и сукоба интереса у извршним органима Града Београда и градских општина“, није „у јавном интересу“.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси