Насловна  |  Актуелно  |  2% за медије  |  У првој половини години таблоидима 233 хиљаде евра за медијске пројекте
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

2% за медије

19. 07. 2019.

Аутор: Ј. Пешић Извор: УНС

У првој половини години таблоидима 233 хиљаде евра за медијске пројекте

На конкурсима за пројектно суфинансирање медијских садржаја у области јавног информисања у првој половини ове године листовима и порталима „Ало“, „Српски телеграф“, „Курир“, „Информер“ и „Србија данас“ додељено је укупно 27.425.750 динара, упркос томе што су ови медији у прошлој години драстично кршили новинарски кодекс.

Мониторингом Савета за штампу од августа до краја прошле године у листовима „Ало“, „Српски телеграф“, „Курир“ и „Информер“ забележено је око три хиљаде прекршаја Кодекса новинара Србији.

Осим њих, портали еПодунавље, еВршац и еПанчево добили су више од 9,5 милиона динара, иако претходне године нису правдали пројекте.

Конкурс Града Београда је један од драстичних примера на којем су ове године таблоиди добили укупно 12, 5 милиона динара, због чега се Удружење новинара Србије одрекло новца добијеног на овом конкурсу.

Подсетимо, Правилником о суфинансирању медијских пројеката прописано је да комисије приликом доделе новце морају да воде рачуна да ли су у претходној години медији који конкуришу кршили закон и новинарски кодекс.

Информер – рекордер конкурса

Издавач листа „Информер“ фирма „Инсајдер тим“ и ћерка фирма „Инфо ит медиа“, ове године су добили више од 80 хиљада евра на 11 конкурса за суфинансирање медијских садржаја у области јавног информисања.

У Београду, Новом Саду, Вршцу, Ужицу, Суботици, Сремској Митровици, Руми, Панчеву, Новој Вароши, Кикинди и Старој Пазови обе фирме добиле су 9.500.000 динара.

Иначе, према мониторингу Савета за штампу лист „Информер“ је од августа до децембра 2018. године имао 600 прекршаја новинарског кодекса.

Новац Београђана и листу „Ало“

Предузеће Дневне новине Ало д.о.о, издавач овога листа, на конкурсу Града Београда добио је 5,5 милиона динара, иако је у прошлој години „Ало“ са 929 прекршаја, био рекордер у кршењу новинарског кодекса.

Портал Србија данас – настављена прошлогодишња пракса

Власник фирме „New media team“ из Београда Страхиња Вујадиновић и београдска фирма „АБ медиа“ власнице Ана Абрамовић на овогодишњим конкурсима за медијске пројекте добили су укупно пет милиона динара у 12 локалних самоуправа.

Обе фирме пријављивале су се на медијским конкурсима за садржај који ће бити објављен на сајту srbijadanas.com.

Подсетимо, портал је преко ових фирми добијао новац на медијским конкурсима и прошле године, о чему је УНС писао, упркос томе што је 2017. године према истраживању Савета за штампу 938 пута прекршио новинарски кодекс.

Порталу листа „Српски телеграф“ милиони преко друге фирме

Фирма Eмит 24 д.о.о. из Београда ове године је у 12 локалних самоуправа добила 4.350.000 динара. Ово предузеће је у осам од поменутих 12 локалних самоуправа конкурисала за медијски садржај који ће бити објављен на порталу листа „Српски телеграф“ (који се зове republika.rs), док у осталим не пише преко ког медија ће пројекти бити реализовани.

Фирма Емит 24 новац је добила у Вршцу, Суботици, Смедереву, Руми, Пландишту, Панчеву, Оџацима, Новом Саду, Новој Вароши, Смедеревској Паланци, Ужицу и Белој Цркви.

Иначе, Савет за штампу утврдио је да je лист „Српски телеграф“ прошле године, са 769 текстова у којима су забележени прекршаји, био други по реду у кршењу новинарског кодекса.

„Куриру“ најмање новца

Адриа медиа Група, издавач листа „Курир“ добила је у првој половини ове године 3.075.750 динара на седам медијских конкурса, што је најмање новца у односу на друге таблоиде.

Ова компанија пojaвљивала се на медијским конкурсима за садржај који ће произвести „Курир“. Новац је добила у Зајечару, Свилајнцу, Сремској Митровици, Нишу, Лазаревцу, Обреновцу и Београду.

Према извештају Савета за штампу лист „Курир“ је у претходној години имао 701 текст у којем су забележени прекршаји Кодекса новинара Србије.

Милиони за портал који води кампању против новинара

Фирме “Опен Вју” и “Е Вршац Груп“ су на овогодишњим конкурсима за суфинансирање медијских пројеката добиле 9.690.000 динара у седам локалних самоуправа.

Обе фирме су у Белој Цркви, Ковину, Панчеву, Пландишту, Смедереву, Смедеревској Паланци и Вршцу добиле новац за садржај који ће бити објављен на порталима еПодунавље, еПанчево и еВршац.

Сајтови еПодунавље, еПанчево, еВршац и Јужни Банат, које уређује Александар Чупић су у прошлој и  2017. години на конкурсима за суфинансирање медијских пројеката добили су укупно 31 милион динара, о чему је УНС писао.

Подсетимо, фирма „Опен Вју“, издавач портала еПодунавље није оправдао Града Смедереву пројекат за који 2017. године добио седам милиона динара. Уместо 300 оригиналних текстове, које је овај портал требало да произведе, око 280 текстова преузето је из других медија, о чему је УНС писао.

Иначе, Управни одбор Савета за штампу у јулу ове године саопштио је да кампања коју портал еПанчево месецима води против новинара портала „Панчево Си Ти“ Ненада Живковића представља „драстичан случај гажења свих професионалних и етичких норми“.

Због кампање, Живковић је тужио фирму Опен Вју, издавача еПанчево, као и његовог уредника Александра Чупића, за повреду угледа и части, као и због претрпљених душевних болова.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси