Медијске оазе
08. 05. 2025.
Почео пројекат „Медијске оазе“ као подршка новинарима за развој локалних иницијатива
Пројекат Удружења новинара Србије (УНС) „Медијске оазе“, чија је сврха да новинари и студенти новинарства развијају локалне иницијативе, почео је данас, упознавањем са учесницима и уводним предавањем оперативне менаџерке у Podcast.rs Јоване Трипуновић, одржаним у Прес центру УНС-а.
Реализација три најбоље иницијативе биће финансијски подржана (са 30.000 долара за прво, 20.000 за друго и 10.000 долара за треће место).
Новинаре и студенте новинарства ће најпре, како је рекла пројект менаџерка УНС-а Весна Масаловић, истакнути медијски професионалци обучити за оснивање или унапређење постојећих дигиталних медијских платформи које су фокусиране на информисање локалних заједница.
Пројекат „Медијске оазе“ је, објаснила је Масаловић, одговор на „медијске пустиње“ - подручја без довољно професионалних медија, који извештавају о темама од значаја за локалну заједницу.
Новинари и студенти новинарства ће, како је навела Масаловић, кроз обуку, стећи знања и практичне вештине којима ће моћи да креирају квалитетан медијски садржај за своју локалну заједницу и да одговоре на изазове са којима се локално новинарство суочава.
Они ће, како је објаснила менаџерка пројекта „Медијске оазе“ и уредница сајта УНС-а Кристина Ковач Настасић, кроз обуку, стећи знања о иновацијама у креирању медијског садржаја, новим медијским формама, продукцији дигиталног садржаја и бизнис моделима у новинарству.
Овај интензивни тренинг ће, како је објаснила, трајати 100 дана – од чега ће 40 дана чинити предавања и вежбе, а 60 дана рад са менторима и разијање медијских иницијатива.
Ковач Настасић је истакла да ће након обуке и предавања, који трају од маја до августа, учесници имати три месеца за припрему иницијатива, које ће представити на завршном такмичењу пред жиријем састављеним од професора, новинара, медијских стручњака, представника УНС-а и Америчке амбасаде.
Ковач Насатасић охрабрила је полазнике да раде у тимовима, нарочито ако деле слична интересовања или долазе из истог краја.
Ковач Настасић и Масаловић навеле су да ће жири посебно ценити одрживост предлога - односно потенцијал да иницијатива опстане и након завршетка пројекта.
Курикулум у складу са очекивањима учесника
Иначе, у писању курикулума за предавања и вежбе учествовали су доцент на Факултету политичких наука Марко Недељковић и доценти на Филозофском факултету у Нишу Марта Митровић и Невен Обрадовић.
Новинари и студенти поделили су данас своја интересовања и очекивања од пројекта, Митровић и Обрадовић закључили су да програм предавања и вежби у потпуности одговара ономе што су чули од полазника. Размена идеја и информација ће бити обострана, навео је Обрадовић, додајући да су он и његове колеге свесни да ће и они бити у прилици да нешто ново науче од учесника обуке.
Пројекат ће уз Обрадовића, Митровић и Недељковића коорднирати и професорка на Филозофском факултету у Нишу Наташа Симеуновић Бајић, као и истраживачица сарадница на овом факултету Неда Нецић.
Симеуновић Бајић рекла је да верује да ће обуке бити продуктивне и да пројекат показује да се кроз мале кораке може учинити много за развој локалног новинарства.
За промоцију значаја локалних медија у оквиру пројекта одговорна је менаџерка за друштвене мреже Мирјана Керчу.
Трипуновић о основама покретања медијске иницијативе
Да „Медијске оазе“ нису само едукативни програм, већ је и простор за сарадњу, размену идеја и покретање иницијатива које могу имати дугорочни значај у локалним заједницама, рекла је Јована Трипуновић, саветница УНС-а за праћење пројекта, која је у пројекат била укључена од самог почетка.
Она је данас држала уводно предавање „Како можемо унапредити медијске садржаје и решити локалне проблеме кроз иновативне идеје“.
„Посебно ме радује што су међу вама људи из различитих делова земље, са различитим новинарским искуствима – неко већ ради у медијима, неко жели да покрене свој пројекат, неко је можда још увек у процесу образовања, али сви делите ентузијазам да нешто промените и побољшате“, рекла је Трипуновић.
Трипуновић је учесницима показала како се бира тема за медисјку иницијативу, процењује њен значај у локалној заједници, дефинише публика којој се обраћате и шта су кључни кораци у развоју идеје.
Са присутнима је разговарала и о иновативним медијским формама, као и о томе како их новинари могу искористити да своје приче прилагоде потребама и навикама публике.
Сутра ће са полазницима спровести вежбу у оквиру које ће они имати прилуку да развију своју почетну идеју, која би била први порак у овом медијском процесу.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.