Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Српски телеграф није доставио доказе да Ђилас финансира Данас
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

21. 11. 2020.

Аутор: Владо Мареш Извор: Данас

Савет за штампу без одлуке по жалби Драгољуба Петровића

Српски телеграф није доставио доказе да Ђилас финансира Данас

На основу чланова 19 и 21 Статута Савета за штампу и чланова 15 и 16 Пословника о раду Комисије за жалбе, Комисија за жалбе Савета за штампу у саставу:

Владо Мареш, Тамара Скрозза, Љиљана Смајловић, Златко Чобовић, Драган Ђорђевић, Зорица Вишњић, Вида Петровић Шкеро, Снежана Андрејевић и Оливера Милошевић, на седници одржаној 29. 10. 2020. године, није успела да усагласи одлуку да ли су текстом „Лист Данас лаже и цензурише за Ђиласа“, објављеним 12. септембра 2020. године, дневни лист „Српски телеграф“ и портал „Republika.rs“ прекршили одредбе Кодекса новинара Србије. „За“ одлуку да је Кодекс прекршен гласало је шест чланова Комисије, док су три била „против“, па за одлуку није било потребне већине.

ОБРАЗЛОЖЕЊЕ

Драгољуб Петровић, главни и одговорни уредник листа „Данас“, поднео је жалбу Савету за штампу у којој је навео да је „најпре споран наслов текста, затим пасус: ‘Поступци уредништва и редакције листа Данас којима су интегритет и част професије подредили интересима тајкуна који их финансира, према мишљењу извршног директора Центра за одговорне медије Марка Матића, јасан су доказ да је прича о такозваним независним критичким медијима велика лаж и празан мит који не представља ништа више до пуки политички инструмент'“.

Подносилац жалбе сматрао је да су прекршени члан 1 поглавља Истинитост извештавања, „зато што се наводи без иједног доказа да су уредништво и редакција листа Данас интегритет и част професије подредили интересима тајкуна који их финансира, иако Драган Ђилас нема никакав утицај на уредништво и редакцију Данаса нити финансира лист Данас. Нити новинари Данаса лажу и цензуришу за било кога“. Такође да је прекршен и члан 5, по коме су са новинарством неспојиви објављивање неоснованих оптужби, клевета и гласина.

Редакције „Српског телеграфа“ и „Републике“ нису одговориле на жалбу.

Већина чланова Комисије за жалбе сматрала је да су текстом прекршене одредбе Кодекса новинара, јер се, без аргумената, тврди да „Данас“ лаже у корист свог наводног финансијера, те да су, уместо чињеница, у тексту изнете претпоставке и нагађања. „Српски телеграф“ и „Република.рс“ нису понудили никакве доказе да Драган Ђилас финансира „Данас“, нити да тај лист било шта ради у његову корист. Они су оценили да се већ у наслову истиче та теза, као и да је цео текст написан да би оправдала тврдња да независни медији не постоје и да су интегритет професије подредили тајкунима.

Део чланова Комисије сматрао је да Кодекс није прекршен, да је дозвољено изнети и овакво мишљење, као и да ни „Данас“ није најкоректније поступио преносећи изјаву главног уредника „Српског телеграфа“.

Пошто су се двоје чланова Комисије који раде у листу „Данас“ изузели из одлучивања, за одлуку да је Кодекс прекршен гласало је шесторо чланова, а против троје, па одлука није донета, јер није било потребне већине од осам гласова.

Аутор је председавајући Комисије за жалбе Савета за штампу

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси