Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Индекс приватности у медијима: Како се рангирају српски медији
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

15. 09. 2021.

Аутор: SHARE Фондација Извор: SHARE Фондација

Индекс приватности у медијима: Како се рангирају српски медији

Објављен је први Индекс приватности у медијима у Србији који рангира 50 онлајн медија са аспекта поштовања стандарда заштите личних података. Две године од ступања на снагу новог закона, медији нису до краја ускладили своје пословање на интернету са прописаним принципима, док поједини користе интрузивне техничке алате у прикупљању и обради личних података.

Индекс приватности је креиран како би се мапирало стање као полазна основа, као и простор за унапређење тренутне праксе медија у Србији. Стручњаци SHARE Фондације, који су аутори истраживања, најављују да ће се истраживање периодично понављати како би се пратио развој пракси медија и ажурирале промене. 

Не треба изгубити из вида да су стандарди заштите приватности релативно нови и да процес усклађивања пракси и даље траје. Медијски сектор пролази кроз транзицију која доноси примену свих правила поштовања приватности корисника.

Методологија истраживања је базирана на стандардима глобалне техничке и грађанске заједнице, обавезама Закона о заштити података о личностии етичким начелима новинарске професије у домену заштите приватности. У узорку 50 посматраних медија, 20 медијских сајтова остварује највећу посету према аналитици глобалног саобраћаја на интернету, док је осталих 30 од значаја за географско подручје које покривају, узрасну групу којој су намењени, или јавни интерес који остварују.

Топ 5 најбоље рангираних медија:

Данас (82/100)

Mozzart Спорт (81/100)

BizLife (79/100)

Б92 (74/100)

Радио 021 (74/100)

„Сматрамо да је изузетно важно да медији разумеју своју улогу у екосистему прикупљања и обраде личних података. Постоји читав низ других актера, од ИТ гиганта до других приватних компанија, који монетизују податке њихове публике, од чега медији често немају превише користи, а излажу се потенцијалном ризику јер обрађују податке о личности без одговарајућих мера и процедура. Чини се да је то пре случај услед непознавања техничких процеса у дигиталном окружењу, него због свесног изигравања закона“, наводи Бојан Перков из SHARE Фондације.

Узимајући у обзир функционисање медија у дигиталном окружењу, неопходно је постојеће праксе и интерне политике унапредити како би с једне стране могли да искористе потенцијале дигиталне економије, а да са друге поштују приватност своје публике.

SHARE Фондација је спремна да у том процесу пружи стручну подршку. На располагању смо свим заинтересованим медијима за савет и помоћ (info@sharedefense.org). 

Индекс приватности у медијма је израђен у оквиру пројекта Акција за дигитална права – унапређење слободног протока информација и интегритета медија који партнерски спроводе БИРН Србија и SHARE Фондација, уз финансијску подршку Балканског фонда за демократију и МАТРА програма.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси