Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Медијски дим у Оџацима
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

10. 08. 2022.

Аутор: Бранко М. Жујовић Извор: Суботичке.рс

Медијски дим у Оџацима

Трошкови израде сценографије за потребе медијског пројекта обухватили драперије, кваку, браву, лепак у стику, водене боје, четкице, сет школских лењира, блок број 5 и хамер папир

Медијска комисија у Суботици ове године покушала је да додели 100.000 динара нашој редакцији за обиман и амбициозно замишљен пројекат који је требало да обухвати серију од 15 интервјуа, 6 округлих столова са прецизно дефинисаним темама и темељно истраживање јавног мњења.

Тема пројекта био је реалани развој Суботице.

Већину чланова поменуте комисије чиниле су особе блиске организацијама повезаним са Владаном Стефановићем, власником Телевизије Суботица и још неколико мањих локалних медија.

Стефановићеве фирме, односно медији, о чему сам опширно писао пролетос, налазе се међу највећим добитницима медијског конкурсног новца у земљи.

Сам Стефановић је оснивач и члан управних тела организација („KомНет“, Асоцијација радио-телевизија Србије) које, претежно у Бачкој, али и у другим деловима земље, заједно са још неколико ГОНГО организација, дају доминантан број чланова медијских комисија. Анализом медијских конкурса лако је утврдити да један релативно узак круг људи само мења „дресове“ организација, учествујући у раду различитих медијских комиисја.

Они који су помније пратили наш и сајтове репрезентативних новинарских и медијских удружења, знају да је наша редакција одбила да прихвати ову понижавајућу своту пројектног новца.

Поставило се питање: због чега је изведен један по свему неколегијални и уосталом неславни покушај понижења наше редакције, али и суботичке јавности?

Део одговора на то питање, врло илустративан, лежи у ставкама пројекта који је пре две године одобрен у Оџацима. У оквиру тог пројекта, названог „Општина Оџаци – ваш дом“, фирме „Daisy Production“ извесне Радославке Павловић из тог места, фирми „V production“ Владана Стефановића припало је 230.000 динара само за идејно решење сценографије.

Знања и равнања ради, треба знати да је од 9.130.000 динара, колико је Општина Оџаци 2020. године издвојила за медијске пројекте, фирми “Daisy Production” припало је чак 3.700.000, што је тешко објаснити квалитетом пројекта.

У медијској конкурсној стварности, формираној у орбити Стефановићевих удружења и осталих ГОНГО организација, питање развоја Суботице је, дакле, 2,3 пута мање вредновано од Стефановићевог идејног решења за једну једину, притом тренутно недоступну „сценографију“.

Израда те сценографије, а са њом костимирање и шминкање новинара и осталих учесника медијских прилога, на жалост, нису више никаква новост на медијским конкурсима.

Подсетимо да је „Видео креатива тим“, фирма извесног Милана Швеља из Црвенке, у новинарским круговима потпуног анинимуса, поменутом Стефановићевом предузећу лане, из средстава добијених у Суботици, платила 320.000 за услуге шминкања и костимирања.

Како од Града Суботице никада нисам добио снимке Швељових медијских прилога, плаћених те године укупно 2,5 милиона динара, како бих видео фамозне костима и нашминкане репортере, од Општине Оџаци сам затражио исто, али за сценографију.

Тамошња општинска управа савесно ми је проследила комплетан пројекат Радославке Павловић из 2020. године, али не и тражене снимке. Првобитно су, истини за вољу, проследили компакт-дискове, али са погрешним снимцима, да би ми, након што сам им скренуо пажњу да сам, уместо прилога Радославке Павловић добио прилоге Телевизије „Канал 25“, одговорили да, уколико желим да одгледам свих 40 прилога, дођем у Оџаке да то учиним.

Да бих одгледао 40 прилога од по дведесетак минута потребна су најмање четири радна дана, али ћу то, на овај или неки други начин, свакако учинити. Заинатио сам се да видим сценографију чије је идејно решење плаћено 2,3 пута више него што је вреднован комплетан пројекат посвећен развоју Суботице.

Радославка Павловић у телефонском разговору рекла ми је да не зна поседује ли снимак или слику папрено плаћене сценографије.

Након што сам детаљно прочитао њен пројекат, лако сам уочио да су за израду фамозне сценографије, која је, понављам, тренутно потпуно недоступна јавности, коришћене драперије, кровне летвице, кваке, браве, лепак у стику, водене бојице, сет школских лењира, блок број 5, хамер папир…

Било би заиста занимљиво да се сазна зашто су мештани Оџака из властите општинске касе финансирали израду сценографије, по идејном решењу Стефановићеве фирме, купујући кваке, драперије и блок број 5, као и због чега су „изнајмљивање сценских играјућих реквизита“ платили 320.000 и још 150.000 за израду „фото-сценографије“.

Ни Владан Стефанвић, сада већ пословично, није одговорио на наша питања.

На пример, занимало нас је да сазнамо од њега зашто се увек на конкурсима по Бачкој, али и другим деловима земље, појављује исти или приближно исти круг људи ангажованих по комисијама, исти круг фирми и организација?

У Оџацима је развојни центра „KомНет“ графичку обраду видео материјала наплатио 100.000 динара. Удружење „Путеви природе“, повезано са Владаном Стефановићем, исту услугу наплатило је додатних 284.000 динара, а Стефановићева фирма „V Production“ за исту услугу (графичка обрада видео материјала) још 96.000 динара.

Развојни центар „KомНет“ наплатио је 116.000 и још приде 64.000 динара спровођење завршног истраживања са анкетом.

Да не помињем остале подизвођаче повезане са Стефановићем.

На пример, Центар за информисање из Новог Кнежевца (ЦИНК) који је инкасирао 248.000 + 72.000 динара за дизајн видео графике, па фамозно Удружење „Плеј“, такође повезано са Владаном Стефановићем и његовим братом Веселином Стефановићем, које је од фирме „Daisy Proiduction“ снимање „офф“-ова по текстовима наплатило 168.000 динара, па Стефановићеву Радио Суботицу која је исту услугу додатно наплатила 72.000 динара и још толико за трошкове тонског снимања и још, приде, 368.000 динара на име исте услуге.

Следи удружење „Ариадне“ из новог Сада (108.000 динара за графичку припрему потписа и тема), па издаци фирме „Daisy Production“ за штампање 3.000 меморандума, 300 комада радних налога, 250 свесака са спиралом, 1.000 фасцикли…

Има тога још.

Фирме Владана Стефановића, директно или посредно, преко бочних играча, укључене су у заиста много пројеката. Како они са свега неколико десетина запсолених све то стигну да „одраде“ и заврше, није питање само за медије и јавност.

Стрпљиво очекујем одговор Општине Оџаци на моју поновљену молбу да ми, ипак, поштом достави снимке фирме „Daisy Production“ на компакт-дисковима, како бих, коначно, видео фамозну сценографију са кваклама, бравама, драперијама и блоком број 5.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси