Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Оља Бећковић и Иван Ивановић: ТВ рејтизни се штелују у Србији
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

14. 04. 2014.

Аутор: Мина Митровић Извор: Наше новине

Оља Бећковић и Иван Ивановић: ТВ рејтизни се штелују у Србији

Ауторка „Утиска недеље“ Оља Бећковић и водитељ шоуа на ТВ Прва Иван Ивановић оптужили су агенцију „АГБ Нилсен“ за лажирање рејтинга.

 

Бећковићева и Ивановић огласили су се поводом снимка који се појавио на Јутјубу, у којем непознати аутор нашироко говори о намештању рејтинга ТВ емисија и помиње да се исто догађало у Турској, све док пре две године нису похапшени тамошњи представници „АГБ Нилсена“, чија се српска испостава једина бави мерењем ТВ рејтинга у нашој земљи.

„Експлозивне“ коментаре на ову тему међу првима је на друштвеној мрежи Твитер оставио популарни водитељ Иван Ивановић, стављајући и линк на поменути филм, који је у међувремену обрисан са Јутјуба.

- Према њиховом мерењу, моју емисију је пре неколико недеља у Београду гледало троје људи - придружио се Ивановић преко Твитера оптужбама на рачун „АГБ Нилсена“.

„Проверите на пијаци“

Највише полемике изазвао је званични податак да је емисију „Тешка реч“, која је на ТВ Пинк емитована у недељу, 6. априла, а гост је био Кристијан Голубовић, гледало два и по пута више гледалаца него политички дуел Небојше Човића и Душка Вујошевића у „Утиску недеље“ код Оље Бећковић.

Оља Бећковић, водитељ „Утиска недеље“, у изјави за Наше новине поручила је нашој екипи да на пијаци уради анкету с питањем шта су људи гледали и да ће им већ ту бити јасно да се рејтинзи штелују.

- Нажалост, то је реалност, али нема начина да се докаже. На целу ситуацију с тим резултатима гледам као на опасно фалсификовање. Просто није могуће да је емисију у којој је гостовао Кристијан Голубовић гледало 2,5 пута више људи него један од најватренијих ТВ дуела. Највећи проблем је што се намештањем рејтинга директно буши џеп појединим ауторима и водитељима емисија чије се плате одређују управо на основу тих бројки које достави агенција. Срећом, па ја тих проблема немам јер се зна колико је „Утисак недеље“ утицајан и гледан - објашњава Бећковићева и додаје да су Турци очигледно нашли начин да докажу то варање, а да ли ће се то у Србији десити, остаје да се види.

Једна од наших најутицајнијих новинарки тврди да се сећа случаја једне телевизијске куће која није имала струје два дана, али су пиплметри ипак показали да је и за то време она имала значајан број гледалаца.

- Ко ће да ме убеди да је неко толики временски период гледао у празан екран - каже она.

Нико неће да призна

С друге стране, Драган Ј. Вучићевић, аутор и водитељ „Тешке речи“, тврди да је цела прича о наводном намештању рејтинга у ствари резултат измишљотина и мале гледаности појединих емисија.

- Гледаност мере пиплметри, односно машине, а не људи. У свим земљама Европе се исто ради, тако да та прича не пије воду. Емисија са Кристијаном, која је ишла уживо, била је контроверзна и премијерна, док је прича око Вујошевића и Човића толико пута била у новинама. Не знам зашто се чудите. Међутим, у Србији сви лажу шта гледају на телевизији, исто као што лажу за кога гласају. То је природно овде - наводи Вучићевић.

С друге стране, да је трговина рејтинзима највероватније тачна, сматра професор Зоран Стоjиљковић са Факултета политичких наука.

- Немам сазнања о томе, али сви актери у медијској продукцији покушавају да се докопају што више новца, а ту има доста и политичких утицаја. Увек постоји могућност манипулације, поготово на овако суженом медијском тржишту. То би хитно требало утврдити и наравно казнити одговорне и због етичких кодекса, али и због манипулације гледаоцима. Претпостављам да је то тешко регулисати, иста је ситуација и у штампаним медијима, где се фингирају тиражи - каже Стоjиљковић.

„АГБ Нилсен“: Тужилаштво на потезу

О информацијама да су две националне телевизије од једне међународне агенције затражиле проверу рада „АГБ Нилсена“ у Србији челници ове агенције нису хтели да говоре, као ни да нам доставе званичне податке о гледаности.

- Намамо коментар на оптужбе. Филм који говори о намештању рејтинга је пун лажи и због тога смо поднели пријаву тужилаштву, па је сада сав посао на полицији. Надамо се да ће утврдити ко су аутори, као и да ће они одговарати пред законом. Подаци о гледаности су интерни и ја вам их данас не могу доставити - кратко је за Наше новине рекао Дарко Брочић, директор „АГБ Нилсена“ у Србији.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси