Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Шта је интернет донео новинарству
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

29. 04. 2014.

Извор: Танјуг, Б92

Шта је интернет донео новинарству

Промене које су уследиле после појаве интернета и потом мобилних телефона, нарочито смарт, створиле су потпуно другачији медијски амбијен, каже Бранка Ђукић.

Директорка Танјуга истиче да су те промене медијима а нарочито новинским агенцијама отвориле простор за неслућено амбициозне пројекте.

Она наводи да брза, кратка информација у реалном времену представљају тачку на којој се сусрећу новинске агенције и информационе технологије, јер агенције поседују садржај без којих ове друге не могу.

Учествујући на регионалној конференцији "Телеком Арена 2014." у Цавтату, Ђукићева је нагласила да, имајући све то у виду, потпуно јасно да оно што раде новинске агенције у земљама нашег региона, укључујући Србију, припада прошлости, те да мало ко разуме о каквом потенцјално моћном бизнису је реч. 

Она тврди да је Танјуг једина национална агенција у региону која има видеопродукцију, своје сервисе на смарт-телефонима и додаје да је то ништа у односу на оно што би агенција могла да ради с обзиром да поседује најсавременију дигиталну опрему и технику, компатибилну са стандардима водећих електронских медија. 

Бранка Ђукић је истакла податке о коришћењу медија у Србији истраживања "Ипсос Стратеџик маркетинга", према којем је интернет 2012. године користило 45 одсто популације и да истовремено опада гледаност телевизија са 87 одсто 2010. године, на 77 одсто пре две године. 

У том периоду тренд раста бележи коришћење друштвених мрежа, навела је она преносећи податак да 68 одсто интернет корисника има профил на Фејсбуку.

Све већи број људи у свету има таблет рачунаре на којима читају вести сваки дан, рекла је директорка Танјуга констатујући да никада није било више платформи за вести. 

Она сматра да никад "грађанско новинарство" неће угрозити професионалне медије, чија су предност стручност и селекција, јер професионални медији не емитују све што се опази у свету око нас, већ је посао да скрену пажњу јавности на заиста битне информације. 

"Оно кључно што нашу предност чини нетакнутом јесте одговорност. Медији живе од информација, не смеју се играти са оним од чега живе, јер на кредибилитету и поудзаности опстају", рекла је директорка Танјуга и додала да сви остали могу да поделе са јавношћу шта год - и неистину, и полуистину и небитне ствари. 

Заменик председника бугарске компаније "Балкан адвајзори компани" Петар Атанасов оценио је да је партнерство медија и телекома у овом новом добу логично патнерство, јер телекому треба садржај. 

Бранимир Бркљач, власник компаније "Mokrin haus - haus of ideas" указао је на промене у свету маркетинга, рекавши да су нове технологије промениле све. 

Према његовим речима маркетинг је престао да буде само продаја, већ је бренд постао прича.Једини маркетинг, услед пораста значаја социјалних мрежа, је сада у реалном времену, и то обраћањем појединцу, а не као раније већим потенцијалним циљним групама.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси