Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  БИРОДИ: Билтенизација медија доказ краха медијске транзиције
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

05. 05. 2014.

Извор: БИРОДИ

БИРОДИ: Билтенизација медија доказ краха медијске транзиције

Двогодишњи мониторинг медија који је на различите теме спровео Биро за друштвена истраживања (БИРОДИ), као и истраживања која су спроведена са новинарима и представницима медија говоре да је медијска транзиција у ћорсокаку. Поред (ауто) цензуре и таблоидизације у Србији је на делу“ билтенизација“ медија коју карактерише:

- Позитивно и  и неаналитичко представљање државних функционера и водећи политичких партија (и до преко 80% од укупног времена/простора). 

- Ниска релевантност и аутономности медија у креирању тематског оквира који је најчешће диригован програмом владе или доминантних политичких странака, док су теме које су релевантне за грађане по страни.

- Обим и врста извора и актера у медијима ствара утисак да се ради о промоцији и пропаганди, а не аналитичком и критичком сагледавању креирања и спровођења владиних политика.

- Учестали случајеви „нестајања“ из програмских шема ретких емисија аналитичког и критичког карактера у односу на постојећу политичку сцену.

- Неразјашњене власничке структуре у медијима и ситуације око добијања националних фреквенција за емитере.

Овако описаном стању доприносе: пасивно поступање механизама регулације (РРА) и саморегулације (Савет за штампу), недовољан утицај струковних удружења који и поред подршке новинарске професије не успевају да се наметну као субјекти у процесу медијске транзиције/реформе и одуство ефективног синдикалног организовања које треба да обезбеди поштовање елементарних права у области света рада што је претпоставка за слободан новинарски ангажман.

Препорука Бироа за друштвена истраживања је да се, уместо досадашњег инсистирања на политичкој вољи, која је доказ одуства владавине права и аутономних институција, успостави коалиција професионалних удружења и цивилног друштва као суштински заинтересованиих актера за слободне медије, медије који ће бити „адвокати јавности“ (израз новинарке Данице Вучинић), који „запиткују“ и анализирају, а не само информишу и промовишу.

Коментари (1)

Остави коментар
пон

05.05.

2014.

novinarka [нерегистровани] у 18:19

Odlican nalaz

Zasto ne pokazete detaljnije ta istrazivanja koja je BIRODI radio? Ili bar linkovima uputite na izvor. A izraz "advokati javnosti" je star bar 1 vek.

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси