Вести
18. 06. 2014.
А сад рекламе...
Уобичајена реченица сваког ТВ водитеља гласи: „Драги гледаоци, а сада рекламе – не мењајте канал...“ Постоје две врсте „те-ве манијака“, у које спада и писац ових редова, који, наравно, двојако реагују на препоруку лика са малих екрана наших телевизијских пријемника, што би рекао, Радован Трећи.
Ваш ТВ хроничар делује двојако, понекад промени канал, а покаткад остане на истом каналу и гледа рекламе. И шта има да види? Мало добрих реклама, овде мислимо само на економски пропагандни програм домаће производње. Посетиоци фестивала „Рекламождер“, који се једанпут годишње одржава у „Сава центру”, могу да виде и најбоље светске рекламе и разлику страних и домаћих реклама, а упоредна анализа оног што долази из света и из домаће продукције, претеже у корист страних. И глупљи од мене, а што није тешко, схватиће зашто је тако.
У стране рекламе се улаже већи новац, који ми хронично немамо, а већа и креативност и рутина, што нама такође недостаје. Ове речи исписује један убеђени антиглобалиста, тако да у његову пристрасност, када је поређење страног и домаћих садржаја, не треба сумњати. А гледаоци новоустановљеног канала „Нова“, у сегменту који обрађује историјат СФРЈ, могу да виде и рекламе које су се приказивале у доба старе Југославије. Да ли је жал за младост у питању или се ради о носталгији, али чини нам се да су те рекламе биле занимљивије. А шта је са домаћим савременим реклама, које ових дана гледамо, ако не променимо канал. На прсте једне руке можемо да набројимо оне које су нам се свиделе.
Прва је серијал у рекламирању једне кафе у коме Драган Николић и животна му сапутница Милена Дравић. Друга је она коју твори екипа из новосадског „Државног посла”, која се такође везује за рекламирање кафе. Трећа је у којој један срећан деда испуњава све жеље својој унуци. Четврта је у којој један снажни бели ротвајлер гледа кокетну лепу пудлицу и скаче на телевизор и разбија га у парампарчад, а банка која наручилац рекламе нуди кредит за нови телевизор. А пета је... Нема је. Толико о новим домаћим рекламама.
Мр Душан Ч. Јовановић, театролог
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.