Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Ромски језик добио медијску шансу
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

28. 10. 2014.

Аутор: Ивана Вујанов Извор: Дневник

Ромски језик добио медијску шансу

Последњих дана на свим већим телевизијама врти се симпатична реклама у којој познате личности говоре на ромском језику, уз слоган „Да се лепше разумемо".

 Иза ње и истоимене кампање стоји непрофитна организација „Ромаг", како каже извршна директорка Биљана Тасић, настала да промовише толеранцију према особама других нација или другачијих политичких, верских, сексуалних и других оријентација. Међу оснивачима „Ромага" су Јован ћирилов и Душан Булић.

Ентузијазам се, у овом случају, спојио с искуством у сектору НВОа, а почетни резултати обећавају. То не чуди јер иза „Ромага" стоје људи с кредибилитетом. Биљана је дипломирала грчки језик и књижевност на београдском Филолошком факултету и има више од десет година искуства у новинарству, пиару и раду с мањинама и рањивим групама, допринос господина ћирилова српској култури немерљив је, а Булић има више од 15 година искуства у креирању медија. Писао је сценарије за неке од најуспешнијих ТВ серија, коаутор је и сценариста „Вечери с Иваном Ивановићем".

Планирамо да наставимо да промовишемо једнакост међу свима, без обзира на боју коже, порекло, веру, нацију или језик који говори, свако је вредан једнако као и сви људи каже Биљана.

Желимо да у кампању укључимо још људи који ће допринети томе да се лепше разумемо да бисмо показали богатство различитости које баштини наша земља. Утисак је да се у Србији, сем декларативно, мало ко залаже за стварно побољшање положаја мањинских заједница. Поента је у томе да сваки човек уради колико може, без обзира на то колико други желе или не желе да помогну каже уредник у „Ромагу" Душан Булић.

Простор за деловање видели смо у досадашњем рад ном простору медијима, то је нешто чиме се све троје на различите начине бавимо. Медији имају велики утицај на формирање јавног мњења, медији људима могу мењати и усађивати ставове, и медији су најбољи начин да се утиче на свест људи, још ако у томе нема злоупотреба, добија се резултат позитиван по све стране.

Битка за равноправност међу људима прво треба да се добије уз помоћ медија, а мислимо да смо на добром путу да победимо додаје он. Кампања „Да се лепше разумемо" с друштвених мрежа доспела је и у мејнстрим медије, захваљујући доброј поруци, слогану и спотовима. Слоган је смислио Душан Булић, концепт Биљана Тасић и Душан Булић, а сама идеја је Биљанина.

Посебан зачин му је дао Ћирилов својом подршком. Ако нас је он подржао, значи да смо на одличном путу прича Булић. А да заиста смо на добром путу, потврђује и што су телевизије с националном, регионалном и градском фреквенцијом увиделе значај кампање и емитују је. Јер, битно је да се лепше разумемо додаје Тасић.

На питање хоће ли, осим ТВ спота, бити и других облика ангажовања и учествују ли држава и локална заједница уопште, Душан Булић одговара да данас ништа не може без подршке с правих места. Неке ствари не зависе само од нас, већ и институција и медија каже Булић. Новац је потребан углавном, али с друге стране добра идеја и мало добре воље могу да учине чудо. Ивана Вујанов

На реду су промене у главама људи

Планирамо да кампања пређе границе наше земље наглашавају Булић и Тасић. Надамо се да следе промене у главама људи, прихватање. Ако се кампања „прими" код бар сто људи, успех је огроман закључио је Булић. У споту „Да се лепше разумемо" до сада су учествовали принцеза Јелисавета Карађорђевић, оперска певачица Наташа Тасић Кнежевић, саветник председника Томислава Николића Радослав Павловић, писац Марко Видојковић, политичар Драган Ђилас, публициста и водитељ Вања Булић...

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси