Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Сунђер Боб познатији од Краљевића Марка
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

13. 11. 2014.

Аутор: Д. Девечерски Извор: Дневник

Сунђер Боб познатији од Краљевића Марка

Мада већина деце у Србији често гледа телевизију, седењу пред екраном склоније су девојчице, а судећи по анализи програма телевизија с националним фреквенцијама Удружења новинара Србије и УНИЦЕФ-а, програм намењен најмлађима заузима безмало трећину емитованог.

ТВ мреже с националном фреквенцијом деци највише нуде стране цртане филмове, и то, посебно на комерцијалним телевизијама, викендом у вишесатним блоковима.

Анализа је показала и да највише емисија с учешћем деце имају јавни сервиси Србије и Војводине, али и да је таквих емисија недовољно и да на неким телевизијама с националном фреквенцијом у дечјем програму уопште нема деце.

Мада је инклузија већ одавно присутна у нашем друштву, дечји програми на нашим телевизијама су недовољно инклузивни и, по мишљењу деце и родитеља.у њима има веома мало „других и другачијих", односно припадника друштвено маргинализованих група.

Дечји програми не могу се похвалити ни интерактивним карактером па десетогодишњацима недостају програми на матерњем језику, квизови и савременији садржаји.

Највише програма на малим екранима има за децу узраста од седам до десет година, а недостаје оног за малишане до шест. Најчешће теме дечјих емисија су магија, трансформација и чудовишта, затим насиље и борба против зла, а најмање има програма који се бави хигијеном, здрављем и исхраном.

Истраживање је показало и да су Дизнијеви јунаци, на којима су одрастале генерације малих ТВ гледалаца, изгубили примат и да је данашњим клинцима један од најпопуларнијих цртаних јунака Сунђер Боб Коцкалоне.

Уврежено мишљење да је родитељима најлакше да код куће деци упале телевизор и не обраћају пажњу више на њих није далеко од истине, што су показали и подаци добијени испитивањем сениора, по којима они недовољно прате шта деца гледају на телевизији.

А тиме што родитељи баш и не знају шта се деци нуди на телевизији и сама деца су задовољна, мада и једни и други увиђају да је потребно више образовног програма.

Поменута анализа је показала да у Србији и региону треба значајно унапредити дечије ТВ програме, пре свега их осавременити, учинити интерактивнијим и с већим учешћем домаће продукције која би одсликавала и сопствени социоекономски и културни контекст.

 

Коментари (1)

Остави коментар
сре

19.11.

2014.

Patrik [нерегистровани] у 13:21

Riboliki

A situcija će se, narvno, popraviti kada privatizuju ili ugase ovih nešto preostalih medija u javnom vlasništvu. Pre svega zahvaljujući ovom liku (S. M.) koji na fotografiji sedi u sredini i koji kao da je upravo iskočio iz animiranog filma. Istina, ni ekipa za koju trenutno radi u Vladi se ne ponaša ili izgleda bolje. Setite se se samo ribolikih likova iz Sunđer Boba.

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси