Вести
17. 12. 2014.
Мирковић: Нови изазови због Европске уније
Министарство културе и информисања ће током наредне године почети рад на изради нови медијске стратегије, имајући у виду да актуелна стратегија, усвојена пре три године, истиче 2016. године, истиче за Данас Саша Мирковић, државни секретар у овом министарству. Према његовим речима, она ће прописивати оно што се предвиђа стратегијама попут важеће из 2011. која је предвидела доношење медијских закона, излазак државе из власништва у медијима и слично.
Нова медијска стратегија би требало да дефинише кључне приоритете имајући у виду да су медијски закони донети после 11 година и да сада имамо нове изазове и усклађивања у складу са процесом придруживања Европској унији, објашњава Мирковић.
Министар културе Иван Тасовац, подсетимо, пре два дана је најавио израду нове стратегије на обележавању завршнице пројекта „Кампања за медијску писменост“.
Он је објаснио да је идеја да у стратегији буду разрађена и досадашња искуства на пољу медијске писмености, уз додатну, озбиљнију разраду планова на овом пољу.
Коначна верзија важеће медијске стратегије је усвојена 2011. након више различитих верзија и дужег времена колико се на њој радило. Усвојена је на крају по хитном поступку, на телефонској седници Владе Србије, јер је то био један од услова да Србија добије статус кандидата за чланство у ЕУ.
Познато је да се та медијска стратегија никада у потпуности није примењивала, те ни сет нових медијских закона није усклађен са тим документом. Та стратегија, која важи до 31. децембра 2015, предвидела је конкретне рокове за доношење медијских закона и излазак државе из медијског власништва који нису испоштовани.
Медијском стратегијом предвиђено је и оснивање више регионалних јавних сервиса, по узору на поједине европске земље, али се од те идеје убрзо одустало због финансијских потешкоћа функционисања постојећег републичког и покрајинског јавног сервиса. Самим тим, регионални сервиси нису предвиђени новим медијским прописима.
Коментари (1)
Остави коментар17.12.
2014.
Nova strategija (o medijskoj pismenosti)?
Da li je moguce da se tvorci novih medijskih zakona vec nameravaju i spremaju da pripremaju novu medijsku strategiju? Mnoge odredbe tih novih zakona nisu jos pocele da se primenjuju, kao npr. odredbe o posebnim obavezama Regulatora iz clan 115. Zakona o elektronskim medijima. Te odredbe glase:
Одговори"Savet Regulatora je dužan da uskladi Statut i ostala akta u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Regulator formira nove, odnosno ažurira postojeće registre, evidencije i baze podataka i propisuje obrasce za unos i izmenu podataka u roku od šest meseci od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Savet Regulatora donosi opšte akte na osnovu ovlašćenja iz ovog zakona u roku od šest meseci od dana njegovog stupanja na snagu."
Pa vebsajt Regularora se i dalje naziva "Republicka Radiodifuzna Agencija" iako od nedavno u naslovu prve stranice pise "Regulatorno telo za elektronske medije".
O kakvim to iskustvma na polju medijske pismenost misli i govori ministar Tasovac? Da li on to ima na umu pojamove iz knjige (udzbenika) „O medijskoj pismenosti“? (http://www.mc.rs/upload/documents/Literatura/o_medijskoj_pismenosti-velimir-curgus-kazimir-2011.pdf).