Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Јавна расправа о Нацрту закона о оглашавању
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

03. 01. 2015.

Извор: РТВ, Бета

Јавна расправа о Нацрту закона о оглашавању

БЕОГРАД - Министарство трговине, туризма и телекомуникација Србије саопштило је да ће 3. јануара почети јавна расправа о Нацрту закона о оглашавању која ће трајати до 3. фебруара 2015. године.

Како се наводи, учесници у јавној расправи су сви представници државних органа и организација и друга заинтересована лица.

Додаје се да ће по окончању поступка јавне расправе Министарство трговине, туризма и телекомуникација анализирати све сугестије, предлоге и примедбе учесника и сачинити извештај о спроведеној јавној расправи.

Један од разлога за доношење закона о оглашавању, како је наведено на сајту Министарства трговине (www.mtt.gov.rs), је потреба за одређеним прописаним правилима којима ће се омогућити објективно истицање разлика, а које неће довести до нарушавања тржишне утакмице.

Наведено је и да оглашавање утиче на потрошаче, њихову могућност избора и економске одлуке које се доносе у вези са куповином робе или услуге.

Додаје се и да је досадашњи Закон о оглашавању био први корак у уређивању ове области, али да је након десет година од његове примене потребно одговорити захтевима праксе као и дужности правне хармонизације са актуелним регулативама ЕУ из те области.

У Нацрту закона о оглашавању пише да је недопустиво оглашавање којим се прималац огласне поруке доводи у заблуду у погледу цене робе, оглашавањем наводне распродаје или привидног снижења цене робе или услуге, као и у заблуду о стварној вредности робе или услуге обећањем оглашивачког поклона.

У огласној поруци није дозвољено упоређивање раније цене и важеће текуће цене за исту робу или услугу, ако је ранија цена привидна или на други начин неистинито приказана, односно ако није постојала стварна могућност набавке по тој цени.

Истиче се и да огласна порука која упућује на телефонски број, односно кориснички сервис за који важи посебна тарифа, мора уочљиво, јасно и читљиво да садржи износ те тарифе, односно укупне цене те услуге - успостављање позива и тарифирање у минути.

Радну групу за Нацрт закона о оглашавању, коју је формирало Министарство трговине, туризма и телекомуникација чине представници групације оглашивача и маркетиншких агенција при Привредној комори Србије, Међународне асоцијације оглашивача (ИАА), удружења потрошача, Асоцијације медија, стручњаци за медијско право, као и представници самог министарства.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси