Вести
10. 10. 2015.
Би-Би-Си: Гледаоци нам верују, не коштамо много
Британска влада завршава консултације о Би-Би-Си-ју у настојању да ревидира финансирање, величину и сврху овог медијског сервиса.
Би-Би-Си истиче да им гледаоци верују, да су добри за креативни бизнис и не коштају много.
Би-Би-Си, који има низ сервиса, укључујући и најгледанији телевизјски канал и један од најпосећенијих вебсајтова, снажно лобира против промена у пословању.
Међутим у томе су му противници приватни телевизијски конкуренти, штампани медији и други који сматрају да Би-Би-Си превише гломазан, левичарски и да истискује комерцијалну конкуренцију, пише портал Политико.
Владин “зелени папир” који је објављен овог лета, а коме је претходио низ негативних извештаја из штампе, наговештава се да би министри могли да приморају емитера да “сузи” сервис, на пример продукцијом мање популарних забавних садржаја и да се фокусира на програме које не праве комерцијални канали.
У званичном образложењу на 100 страна, Би-Би-Си је изнео разлоге против обухватније реформе указавши да “прави по нешто за свакога и спаја земљу, бави се најразличитијим темама од плесања и кувања до класичне и поп музике и спорта и претвара их у националне догадјаје.
“Тај аспект универзалности не треба узети здраво за готово,” наводи се у образложењу.
Према истраживању које је за Би-Би-Си спровео Кантар, 82 одсто британских домаћинстава каже да их Би-Би-Си добро, инвормише, образује и забавља, наводи та компанија.
Они који критикују Би-Би-Си, укључујући министре у влади, указују да велики избор медија значи да је потреба за оваквим сервисом мања, док Би-Би-Си тврди још постоји потреба за конзистентним, универзално доступним, бесплатним јавним емитером који окупља људе на великим догадјајима и прати ствари које нови медијски актери не прате.
У Би-Би-Си-ју кажу да је његов удео на телевизијском тржишту преполовљен. Са око пет милијарди фунти годишњих прихода, он сада има око 20 одсто укупног британског телевизијског тржишта, у односу на 40 одсто пре две деценије.
БТ и Скај имају приходе од 18.3 миљарде фунти и 11.3 милијарди фунти годишње, знатно више него Би-Би-Си.
Би-Би-Си указује да је годишња претплата кориснике кошта 40 пенија дневно по домаћинству. Емитер уз то обезбедјује више сервиса, а претплата је порасла мање него други кућни трошкови.
Влада ће своје предлоге објавити идуће године.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.