Вести
15. 02. 2016.
Уби ме прејака насловна
Премијер Александар Вучић иронично је изјавио да је јучерашња насловница „Блица“ „доказ како у Србији цвета цензура и диктатура“.
Вучић је на питање како види насловницу „на којој је његова фотографи ја доцртавана“ рекао да је задовољан јер тако нешто није било могуће замислити пре три-четири године, додавши да су „‘Блиц‘ одличне новине“.
„Баш сам леп“, нашалио се и додао да неће цепати новине, како су то неки чинили када им се нешто у њима није допадало.
Насловне стране дневних новина и недељника убедљиво су најутицајнији медијски производ. Чак и данас, у времену свеприсутне телевизије, надирућих интернет портала и друштвених мрежа, снага штампаних насловница не јењава. Напротив!
- Сваке вечери нација нестрпљиво ишчекује шта су то новинари штампаних медија смислили на његовом величанству Насловној Страни. Те насловне стране се деле на друштвеним мрежама, критикују, славе; траже се скривене поруке и назнаке (ауто)цензуре. Тако је у Србији, али и у свету, где се ударни догађаји који обликују човечанство анализирају управо кроз призму насловних страна о тим догађајима - каже Марко Стјепановић, главни и одговорни уредник „Блица“.
На нашу јучерашњу насловну реаговао је премијер Вучић, а брзо смо постали тема на друштвеним мрежама, вестима на телевизијама... Иако звучи парадоксално да утицај насловних страна не опада у ери телевизије и интернета, Стјепановић објашњава да је за све заслужна брза и забављачка природа савремених медија.
- Пре свега, данашње ТВ станице све више времена и ресурса посвећују забавним садржајима који су много исплативији од информативних, а и од забаве мање боли глава. А код интернет портала најважнија је брзина објаве вести, а не анализа. То оставља велики простор насловним странама, које се крчкају сатима и имају већи потенцијал да шокирају, изненаде и задиве публику - каже Стјепановић.
Насловнице „Блица“, понекад провокативне, понекад шокантне, доносе став редакције којим се одређујемо према друштвеним догађајима и политичким кретањима. И у томе нисмо усамљени у свету - насловнице немачког „Шпигла“, америчког „Дејли њуза“, британског „Дејли мејла“ или недељника „Тајм“ често уздрмају јавност.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.