Вести
27. 04. 2016.
Зашто се медији фокусирају на младу публику
Вештина тумачења медијских садржаја и порука све је важнија у савременом друштву, пре свега када је реч о млађој популацији. У екслузивном интервјуу за РТС, Енди Радок, професор Универзитета Монаш у Мелбурну који се већ годинама бави истраживањем медија и начином на који креирају друштвену стварност, говори о томе како млади користе медије, и са којим се изазовима, при том, суочавају.
Занимљиво је посматрати како млади користе медије и на који начин су у њима представљени, јер нам тај однос указује у којој мери медији обликују наш свет.
Професор Енди Радок тврди да свако друштво посебно брине о томе како медији утичу на млађу публику:
„Медији у младим људима виде главне кориснике медијских садржаја, одатле и долази стална забринутост друштва због негативног утицаја медија на младе - било да говоримо о гангстерским филмовима из 30-их, стриповима из 50-их, било о реп музици, и ријалити програмима који су данас актуелни. Верујем да млади људи заиста постају политички симболи који указују на промене кроз које читава друштва пролазе. Они су на неки начин симболи и политичких и историјских промена. Мислим да је то разлог зашто бринући се због утицаја медија на младе, ми у ствари бринемо због неких других дешавања у друштву".Професор Радок наглашава да је важно да схватимо да медији заиста креирају нашу реалност, тј. политичку стварност, што посебно утиче на младе, који због одређеног стила облачења и начина на који се он представља у медијима често постају жртве дискриминације или изазивају неповерење других људи (то је пример како једна медијска прича постаје стварност).
Млади се у одређеној мери и плаше медија: „Ако размишљамо о видео играма и насиљу, посебно о пиштољима и сличним стварима, схватићемо да медији стварају страх код младих - у смислу тога шта би могло да им се догоди. Постоји и друга врста страха која је мање очигледна и представља неку врсту анксиозности која се буди код младих. Та врста страха односи се на преиспитивање тога ко су они заиста, шта доноси будућност, како њихова тела треба да изгледају, шта могу да очекују, како да путем социјалних медија представе себе попут славне личности и створе одређену врсту популарности."
Истакавши да млади најбрже проникну у поруке медијских садржаја јер их најбоље разумеју, Радок је закључио да младима не треба да предајемо о медијској писмености, већ да од њих учимо.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.