Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  „Прокоп” више није вечито градилиште
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

22. 08. 2016.

Аутор: Д. Радовановић Извор: Вечерње новости

„Прокоп” више није вечито градилиште

Група београдских новинара ветерана, међу којима су се нашли и поједини аутори првих текстова о почетку изградње "Прокопа" 1975-1976. године, имали су прилику да на лицу места виде, а и да чују од инжењера "Београдчвора", шта је у четрдесет година урађено на том, за наш главни град, најважнијем железничком чворишту.

И летимичним прегледом сијасет новинарских написа о почетку градње врло је лако запазити да је годинама обећавано да ће станицом "Београд Центар", малтене колико сутра, проћи први возови. Стварност је то, међутим, убрзо демантовала. Пролазиле су године, па и деценије, а започети радови нису приведени крају.

Наслови новина из тог периода непрекидно су поручивали да на Прокопу све "тече по плану" и да се "рокови градње поштују".

У "Београдчвору" нико, међутим, не оспорава значајан допринос плејаде неимара који су од 1975. радили на том веома битном пројекту. Неспорна је оцена, ипак, да су олака обећања била нереална, па отуда и није завршавано оно што је пре четири деценије започето.

За разлику од претходног периода, када се годинама тапкало у месту, све што је урађено за претходне две године заиста је импресивно. Преданим радом, а да уз то железнички саобраћај није прекидан, текли су радови што је и донело крајње резултате. Почетком ове године, као што је познато, свечано је пуштено у саобраћај осам колосека и пет перона, изграђених по највишим светским стандардима. Тиме је омогућен редован пријем и отпрема путника на релацији Београд - Нови Сад - Београд.

У нарединих годину и по приоритети су, кажу у "Београдчвору", изградња модерне станичне зграде, ако буде потенцијалних инвеститора и комерцијалних и пословних центара. Идејни пројекат зграде станице већ је израђен, а сада је на обавезној ревизији у надлежним републичким службама.

Предстоји и изградња двеју приступних саобраћајница до Прокопа. Једна би ишла од Булевара кнеза Александра, а друга од ауто-пута из правца према Нишу. За све те радове требало би обезбедити тридесет пет милиона евра.

Са станице Прокоп новинари ветерани, након детаљног обиласка свега урађеног, отишли су са чврстим уверењем да ће њихове млађе колеге, у сасвим догледно време, послати својим редакцијама извештаје да је изградња најважније београдске железничке станице коначно приведена крају и да више неће носити неславни епитет "вечитог" градилишта.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси