Вести
27. 10. 2016.
Одржана панел дискусија Утицај интернета на штампане медије у организацији Данаса на Сајму медија
Штампани медији ће нестати за пет до десет година
Предвиђали су да ће новине нестати када се појавио радио, па телевизија, али сматрам да интернет и дигитална револуција заиста могу да за пет до десет година укину њихову папирну форму.
То је рекао професор Факултета политичких наука Мирољуб Радојковић на данашњем панелу Утицај интернета на штампане медије, који је организовао Данас у оквиру Сајма медија Медиа Маркет.
Професор Радојковић сматра да ће се тренд „домаћинства без папира“, који је на западу већ узео маха, брзо проширити на остатак света, што је добро за екологију али лоше за квалитет новинарства.
- Новинари постају прекаријат, то је онај слој испод лумпенпролетаријата. Не виде више белог дана и пишу само о ономе што се појави на монитору компјутера за који су они задужени. Дневна новина не треба да буде платформа „из минута у минут“, већ да буде пресек са дистанцом. То закашњење дневне новине од једног дана даје вам времена да направите производ са мозгом, у коме има неког става – сматра Радојковић.
Коментаришући став професора Радојковића, Ана Марковић из Асоцијације медија рекла је да је прелазак на дигиталне платформе неминовност, јер је то тренд који медији морају да испрате уколико желе да опстану.
- Да, уређивачка политика се јесте променила, али то је зато што нам интернет даје јасну повратну информацију шта људи желе да читају. На интернету је немогуће лагати о тиражу као у штамапаним медијима, јер се свака посета прецизно бележи. Што се штампаних издања тиче, она ће постојати све док буду имала своју публику – каже Марковић.
Срђан Ђурђевић, представник Мисије ОЕБС у Србији, слаже се да је интернет драматично утицао на медије, и додаје да људи данас већину информација добијају са неког паметног уређаја.
- Ипак, мислим да је на крају кредибилитет онога који објављује суштина целе приче. Да ли ће то бити штампано на папиру или ће се појавити у некој дигиталној форми је мање-више свеједно, и зависиће од технолошког напретка. Недавно сам код куће желео да отворим дињу и из ње извадим семенке, али нисам могао да нађем лист из новина на који бих их ставио да се осуше. Можда је то најбољи показатељ да је „то време“ већ дошло – казао је Ђурђевић.
Интернет консултант Драган Варагић, за разлику од професора Радојковића, не мисли да ће прелазак штампаних медија на интернет платформе утицати на њихов квалитет.
- Веровали или не, долазе много интересантнија и лепша времена за медије. Квантитативни модел извештавања, који је тренутно актуелан на веб порталима, временом ће заменити квалитативни модел. Квалитет ће поново бити оно што се рачуна, јер ће људи у једном тренутку постати пренатрпани небитним информација – тврди Варагић.
Марија Матић из Дајрект медије сматра да ће утицај дигиталних медија бити све већи, јер долазе генерације које су одрастале уз паметне уређаје.
- Зато је буџет за дигитални маркетинг сваке године све већи, али ипак није онолики колико смо очекивали да ће бити пре пет-шест година. Један од разлога за то је што су штампана издања и даље јако утицајна - тврди Матић.

Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.