Вести
09. 04. 2017.
САД: Велика превирања у медијској индустрији
Интернет преузима раднике штампаних медија
Више од половине радних места у штампаним медијима у САД укинуто је од 2001. године, показују недавно објављени званични подаци, при чему је велики део тих губитака надомештен запошљавањем у интернет компанијама.
Број радних места у америчким штампаним медијима пао је са 412.000 из јануара 2001. године на 174.000 у септембру 2016. године, према подацима Владиног бироа за запошљавање, а преноси агенција Франс прес.
У интернет издаваштву и подручју медијских портала, број послова порастао је пак са 67.000 из 2007. године, првој години за коју су у влади располагали потребним подацима, на прошлогодишњих 206.000.
Подаци потврдују велика превирања у медијској индустрији, где је прелазак на дигиталне медије наметнуо велико резање трошкова и таласе отказа у штампаним медијима.
Исти извештај показује и да је број компанија у сегменту новинског издаваштва пао за 18 процената, са 9.310 из 2001. године на 7.623 у прошлој години.
Број портала који се баве медијским издаваштвом и другим активностима на интернету скочио је међутим од 2007. године за 150 процената, на 13.924, показује извештај. Подаци указују и на пад броја радних места у сегменту издавања часописа, књига, као и емитовања радио програма, док број радних места у телевизијској индустрији готово стагнира од 2001. године.
Број часописа или магазина достигао је врхунац 2008. године, када их је било 9.232, али се од тада бележи пад. У 2016. години било их је укупно 7.566.

Коментари (1)
Остави коментар11.04.
2017.
Prioritetni odgovor u novoj medijskoj strategiji
Sta ce radnici u sluzbi štampanih izdanja medija da rade u sluzbi elektronskih (internet) izdanja medija?
ОдговориOdgovor na ovo pitanje treba da bude prioritet u novoj medijskoj strategiji.
P. S. - Nije u redu da o poskupljenju stampanog izdanja "Politike" za pet dinara (vise od 10%!) citaoci saznaju iz teksta drugog izvora (tekst:"Poskupela 'Politika').