Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Личним увредама на независно новинарство
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

12. 06. 2019.

Аутор: Катарина Живановић Извор: Данас

Прорежимски портал Антидот наставља кампању против Н1 и Југослава Ћосића

Личним увредама на независно новинарство

У покушају да дискредитује независне медије у Србији, прорежимски портал Антидот отишао је корак даље, те је упутио личне увреде на рачун челних људи Н1.

Првобитно је „истраживачки тим“ Антидота објавио анализу извештаја Џејмса Хардинга, бившег директора BBC News, који је био је ангажован од стране руководства фонда ККР како би сачинио интерну анализу уређивачке политике ТВ Н1. Јавности није предочен извештај, али јесте тумачење Богољуба Пјешћића, бившег власника кабловског оператера Абсолут ОК, који га је наводно видео. Пјешчић је широј јавности познат као особа која је претила Југославу Ћосићу, али и новинарима нашег листа, притом износећи низ неистина.

Антидот је, укратко, закључио да је у свом извештају Хардинг изнео изразито негативне закључке о уређивачкој политици београдског студија Н1, квалификујући је као неизбалансирану, необјективну и непрофесионалну. Према њиховим сазнањима, закључено је да не постоји довољна контрола над уређивачком политиком српске испоставе те телевизије, односно да „руководство УГ на челу са Драганом Шолаком остварује значајан утицај на програмског директора Н1 Југослава Ћосића у спровођењу медијске кампање против српског државног руководства“, наводи се у „ексклузивном“ истраживању Антидота.

United Media је реаговала на ове објаве, оцењујући да је у току нови талас оркестриране кампање која има за циљ покушај дискредитације и истребљење мало преосталих медија у Србији који се професионално баве својим послом.

„United Media и Н1 никада не реагују на писања опскурних веб сајтова, попут портала Антидот, који су креирани циљано, да би ширили лажи и спинове и који су због тога регистровани на лажним или непостојећим адресама, па им је немогуће уручити судске позиве. Како су се, међутим, у нови талас кампање и ширење неистина поново укључили и државни функционери проносећи их на телевизијама са националном фреквенцијом, принуђени смо да реагујемо, а потом и да покренемо судске поступке“, наводи се у саопштењу United Mediaи додаје да је у свим истраживањима Н1 лидер објективности међу телевизијама.

„Одлучност власти, која није у стању да прихвати критику и концепт независних медија, да на сваки начин угуши Н1, иде дотле да својим порукама на моћним националним медијима директно доводи у опасност безбедност новинара Н1. Упркос константној кампању чији је циљ дисциплиновање и елиминација независних медија, као и крајем деведесетих у време важења тадашњег закона о информисању, Н1 нема намеру да мења своју уређивачку политику. Она ће остати отворена за све политичке опције и независна, како од власти, тако и од представника опозиције“ истиче се у саопштењу. У вези са такозваним Хардинговим извештајем, United Mediaје нагласила да ништа од онога што је објављено у таблоидима и на порталима није тачно „осим понеког имена“. Антидот је на ово саопштење реаговао најприземнијим, личним увредама на рачун уредника Н1 за Србију, Југослава Ћосића.

У огромној и на моменте конфузној анализи Антидота, јер су истраживачи скакали са теме на тему чак цитирајући и твитове, независни медији и поједини новинари оптужени су да за рачун Драгана Шолака „и ширења његових фирми и СББ-а“, пишу негативне текстове о Телекому који је само куповао мале оператере. „У кампањи која је лансирала, свој допринос дали су и други повезани медији и парамедијске структуре попут листова Данас, недељника Време и НИН, те портала КРИК, БИРН, Истиномер…“, наводи Антидот.

Милан Ћулибрк, главни и одговорни уредник НИН-а, прозван је именом и презименом као неко ко ради против интереса Телекома.

– Колико је добио и од кога Антидот донацију да оптужује све оне који су се усудили да питају како компанија, чији су сувласници скоро сви грађани Србије, а већински власник је држава, посредно дакле сви порески обвезници, троши новац? И потврдило се да је наш страх био оправдан јер је дуг Телекома удвостручен, а профит је смањен за 30 одсто. Ако Телеком спадне на то да га од критике брани Антидот, плашим се да ће убудуће бити још горе – истиче Ћулибрк за Данас.

Слободан Георгиев, уредник БИРН-а и новинар Времена, каже да овај извештај не може другачије да се коментарише него као бесмислица.

– Ми смо сви удружено злочиначко предузеће које ради заједно. Ово је у ствари удар на Н1, као што цео Телекомов посао од прошле јесени није везан за бизнис, већ првенствено да се уништи Н1. Оправдано је да се Телеком шири, али овде је примаран политички утицај са циљем да се уништи Н1 или бар да се отера Југослав Ћосић – наглашава Георгиев за Данас.

Уредник КРИК-а Стеван Дојчиновић такође се нашао на удару Антидота, али то, како каже, није први пут.

– Већ водим судски спор против Антидота због њихових лажи. Објавили су да је КРИК примио 20.000 евра у кешу од једне стране медијске организације. Наравно, на суду нису изнели ниједан доказ да поткрепе те тврдње – каже Дојчиновић. Он додаје да је Антидот направљен да привидно делује као озбиљна истраживачка екипа, попут портала који се заиста баве истраживањем криминала и корупције у Србији, али да у суштини само нападају опозицију и независне новинаре.

– Они имају исте мете као Информер и други провладини медији. Али када се прочитају њихови текстови, види се да је у питању неозбиљна екипа која не истражује већ произвољно износи закључке који нису поткрепљени доказима – закључује Дојчиновић.

United Media: Лажи креиране у једном центру

– О извештају говоре и цитирају се особе које никада нису имале увид у њега нити знају ко је и због чега наручио извештај и какве су биле реакције оних тела за које је извештај урађен. Све што је објављено је нетачно – од следа догађаја до садржаја извештаја. О њему говоре људи који и у овој прилици, као и осведочено много пута до сад, служе као креатори и репетитори лажи и спинова. Техника је увек идентична: лажи се циљано креирају у једном центру, а онда се посредством мреже контролисаних медија дистрибуирају и преносе. Потом се на њих позивају државни функционери – наглашавају у United Media и додају да је Хардингов извештај урађен за потребе чланова борда United Grupe и УМ, написан за чланове борда и „никада није постојала намера да буде објављен и да постане јавни документ. Његов садржај је такав да је учврстио подршку раду Н1 у сва три центра – Београду, Сарајеву и Загребу – од стране чланова борда и акционара Унитед Групе, наводи се у саопштењу United Media.

Сејдиновић: Текстови Бебиних скрибомана

Новинар и бивши председник НДВД Недим Сејдиновић, такође поменут у извештају Антидота, сматра да је овај портал још једна од промашених инвестиција напредњачких спин мајстора. „Ове текстове Бебиних скрибомана не прочитају ни лектори, под условом да постоје на овом порталу, за шта нема доказа. Екипи не би лоше дошао ни почетни курс новинарства. Што се тиче садржаја, у питању је бедан покушај да се једна од највећих криминалних афера прикрије гомилањем слова“, истиче Сејдиновић за Данас.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси