Вести
10. 10. 2019.
Србија има 2.357 регистрованих медија
Србија има 2.357 регистрованих медија, што је много за медијско тржиште, а поверење у медије опада, изјавио је данас представник Ипсос стратеџик маркетинга Срђан Богосављевић на скупу "Права мера медија 2.0".
"Мало је земаља са оволико медија, а тешко је замислити да постоји земља са мање новца по медијској јединици", нагласио је Богосављевић.
Он је истакао да, осим медија на интернет платформама, расте и број штампаних медија, којих је сада 911.
Богосављевић је указао да је телевизија и даље главни извор информација, док у Србији и Грчкој људи имају поверење и у друштвене мреже.
Он је рекао да медијско тржиште у Србији вреди око 400 милиона евра, а да око 100 милиона одлази на јавне сервисе, те да је мало оних који су на добитку, али је велики број губиташа и медија који послују на нули.
Богосављевић је истакао да приходи од оглашавања расту, али да остали приходи - попут донација и продаје - стагнирају, док су приходи порасли за 6,3 одсто, а расходи 14,2 одсто.
Он је нагласио да мало медија добро таргетира своју публику и да је важно рећи да је Србија земља старих и су се промениле и старосне границе када је реч о интернету и да су то купци и потрошачи медија.
Шеф Иреx у Србији Еван Трач рекао је новинарима пре скупа да је важно да се ојача медијски систем, да независни медији морају да промене своју бизнис стратегију, али да је много економских и политичких изазова пред медијима, а да они морају да се прилагоде новим околностима - попут дигитализације.
Председница Иреx Кристин М. Лорд рекла је новинарима да је циљ да се помогне медијима у Србији како би били транспарентнији и тржишно оријентисанији.
Она је на отварању скупа поручила како медијско тржиште треба да буде транспарентније јер ће то помоћи да се у медијима чују различите стране и да се праве објективне вести.
По њеној оцени, постоји свест о томе да притисци на медије долазе и са политичке и са економске стране, а да је истовремено, према мерењима слободе медија, евидентан пад Србије.
Директорка АНЕМ Изабела Брнаковић рекла је да је данашњи скуп важан, због покушаја да се у мерење медија уведе нека врста стандардизације.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.