Насловна  |  Новинари на суду  |  Извештавање са суђења  |  Виши суд у Крагујевцу: Држава да обештети Телевизију „Стил“
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Извештавање са суђења

04. 10. 2019.

Аутор: У. Сабљаковић Извор: УНС

Виши суд у Крагујевцу: Држава да обештети Телевизију „Стил“

Виши суд у Крагујевцу донео је првостепену пресуду по којој држава Србија треба да некадашњем власнику и директору РТВ „Стил“ из Лапова Радосаву Лазићу надокнади штету у износу од више од 7.600.000 динара, не рачунајући камату.

Према пресуди, држава Србија треба да Лазићу, кога је заступао адвокат Златан Максимовић, надокнади штету изазвану, „противзаконитим поступањем њених органа, због неосноване наплате тужиоцу“, „због одузетих покретних ствари“, и  због штете настале, јер је РТВ „Стил“ била онемогућена да послује.

То је епилог судског спора пред Вишим судом у Крагујевцу, који је трајао од 2016. године, а покренуо га је Радосав Лазић, девет година пошто је Пореска управа у Свилајнцу одлуком о блокади рачуна угасила РТВ „Стил“.

Ту одлуку Пореска управа у Свилајнцу донела је 2007. године, убрзо пошто је на РТВ „Стил“ емитована емисија „Испадање” у којој су гостовали тадашњи председник општине Свилајнац Добривоје Будимировић Биџа и члан Демократске странке и некадашњи председник општине Баточина Радиша Милошевић.

Лазић је у изјави „Политици“ 2016. навео да су представници Демократске странке у то време организовали референдум за смену Добривоја Будимировића Биџе, па да је ТВ дуeл био нека врста референдума пре референдума. Представник Демократа, тада је, наводи Лазић, у емисији добио мање ес-ем-ес гласова гледалаца.

„Телевизију је угасила Пореска управа у Свилајнцу, али не могу да се отмем утиску да је томе кумовала и политика, односно наша партијска држава“, рекао је Лазић 2016.године у разговору за „Политику“.

Пореска управа у Свијланцу је 36 сати после емисије ушла у просторије РТВ „Стил“ , блокирала рачун тој кући и тако јој онемогућила рад. Лазић се потом обратио Пореском центру у Крагујевцу, који је оспорио одлуку управе у Свилајнцу.

После тога је издат налог да се изврши нова контрола и да се рачун телевизије деблокира, али то није урађено. Медији наводе да због тога ТВ „Стил“ није могла да плати ПДВ, струју, телефон и интернет.

Пореска филијала Свилајнац је новим решењем остала при својој одлуци, а пореска полиција из Крагујевца је против Радосава Лазића поднела кривичну пријаву по службеној дужности. Осим тога, према наводима медија, кабловски провајдер СББ Крагујевац тада је овој телевизији за исту зону емитовања сигнала упетостручио цену.

Право на обештећење Лазић је добио 2012.године, одлуком Вишег привредног суда у Београду, којом је потврђена раније донета одлука Привредног суда у Крагујевцу. Томе је претходила одлука Управног суда Србије, који је 2010. године оспорио сва решења Пореске управе у Свилајнцу.

Осим тога, Лазића је сваке кривичне одговорности ослободио Апелациони суд у Крагујевцу.

Пошто на одлуке судова Пореска управа Свилајнац није реаговала, Лазић се обратио Вишем суду у Крагујевцу 2016. године. Суђење је трајало готово три године, а пресуда судије Марије Филиповић, којом се налаже да му држава исплати одштету, коначно је донесена у јулу ове године.

Према писању медија, ТВ „Стил“ била је популарна телевизија у Шумадији, а пратили су је гледаоци из целог региона. Имала је 35 запослених и сви су остали без посла након одлуке Пореске управе да њиховој кући блокира рачун.

Због онемогућавања рада РТВ „Стил“ протестовало је Удружење новинара Србије, чији је генерални секретар Нино Брајовић, 2016. године изјавио да је ова афера „најтежи случај гушења слободе медија после 5. октобра 2000., односно најочитији пример злоупотребе механизама којима располаже држава, као што је Пореска управа“.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси