Насловна  |  Актуелно  |  Медијски конкурси  |  Нових 57 милиона партијским медијима за пропаганду
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Медијски конкурси

28. 09. 2019.

Аутор: Радован Балаћ Извор: Данас

Нових 57 милиона партијским медијима за пропаганду

Градска власт у Новом Саду частила је подобне медије са 57 милиона динара из буџета града, колико је подељено по конкурсу за 71 „пројекат“. Конкурс је био отворен од 25. марта до 24. априла, пријавила су се 133 учесника са 164 пројекта.

Решењем градоначелника Милоша Вучевића на предлог комисије, објављеном на сајту града, највише користи имаће Новосадска телевизија којој је за три „пројекта“ додељено 8.880.000 динара. За „Вести за особе оштећеног слуха“ разрезано је милион динара, за „Објектив на словачком и мађарском језику“ 1.980.000, а пројекат „Песници Новом Саду“ награђен је са чак 5.900.000 динара.

Новосадском Дневнику, односно фирми Дневник Војводина прес, чији је већински део купила Новосадска телевизија за 600 евра, за три „пројекта“ припало је нешто мање: 8,5 милиона динара. Највише, 4,8 милиона, за пројекат под називом „Приградска насеља од оснивања до будућности“, за „Нови Сад – спортом до здравља“ инкасирано је 2,3 милиона, док је пројекат „Нови Сад – омладинска престоница Европе 2019“ заслужио милион и 400 хиљада динара.

Нису лоше прошли још неки комитенти градског буџета: ИН радио и фамозна Бриф медиа Нови Сад укњижиће по 2,3 милиона динара, ТВ Делта за „Новосадску ретроспективу“ – 1,7 милиона, Нина медиа 1,9 милиона, а Фабрика слова, издавач недељника Војвођански магазин – округло два милиона динара.

Лепим сумама од пола милиона до милион динара почашћено је и неколико „медијских“ фирми иза Београда – Хумани тим БГ-Стари град, Страхиња Вујадиновић и News media team Нови Београд, Емит 24 доо, БГ-Стари град, Инфо медиа БГ-Стари град, Глас нације доо, БГ-Земун и још неколико са нешто мањим износима. Укупно су комитенти из Београда награђени са 5,5 милиона динара!

Фамозно Удружење „Голубица“, афирмативно и реално медијско извештавање, за пројекат „Нови Сад наше време“ инкасирало је 700.000 динара, Завичајно удружење Футог – 736.000, Инвитем доо Каћ за „Амари култура – наша култура, на ромском језику“ 1,1 милион, Вотенс-Ветерник , новосадски инфо портал – 700.000, Радио АС – 2,7 милиона…

Прегледом назива „пројеката“ видљиво је да се углавном ради о редовним пословима, а не о новим и пројектима који доприносе „унапређивању медијског и новинарског професионализма и осталих медијских садржаја који доприносе задовољавању потреба грађана Новог Сада за информацијама и садржајима из свих области живота, без дискриминације“, како се наводи у конкурсу.

Медијски експерт Недим Сејдиновић оцењује да овај конкурс само потврђује да се пројектно суфинансирање медија извргло у своју супротност.

– Конкурсно суфинансирање медија претворило се у својеврсни здружени злочиначки подухват у којем власт бескрупулозно додељује новац грађана медијима који су им блиски, такорећи њиховим медијима. Међу онима који су добили новац налазе се чак и медији који су, рекло би се, у директном власништву СНС, што само говори о потпуној неозбиљности власти када говори о томе да је спремна да преговара о променама у медијима“, сматра Сејдиновић.

Он каже да се у „новосадском конкурсу“ показује да су ствари отишле до крајности.

– Власт више и не жели да прикрива да је конкурсно суфинансирање постало начин како се корумпирају медији који су блиски њима. С друге стране, медији који критички извештавају налазе се под разним притисцима, од угрожавања новинара и уредника, преко разних пореских и других контрола, до немогућности приступа новцу путем конкурсног суфинансирања, наводи Сејдиновић.

Указујући на деформацију тог система, он поставља питање да ли је такав начин суфинансирања медија више одржив или треба направити озбиљан рез и реформу. Сејдиновић подсећа да је то само један од механизама на који власт издваја новац грађана за медије, јер постоје и други механизми као што су јавне набавке, донације и спонзорства.

– Једноставно, долазимо у ситуацију да власт издваја огромне новце грађана у медије и уопште није чудно што имамо медијску слику такву какву имамо, закључује Сејдиновић.

Трећина новца за фирме Александре Мартиновић

„Новосадску ТВ“ је 2015. године приватизовало предузеће „Србија данас“, издавач портала Србијаданас.цом. Тај таблоидни портал познат је по вишеструком кршењу новинарског кодекса, а упркос томе добија новац на локалним конкурсима за суфинансирање медијских пројеката. Власница предузећа и портала Србијаданас.цом је Александра Мартиновић, некадашња је сувласница фирме Проинтер Солутионс у већинском власништву Слободана Квргића, који је, како тврде опозиционе партије, близак владајућој странци. Обе фирме вишеструко су увећале своје приходе последњих година. Из буџета Новог Сада у две фирме Мартиновићеве – Дневнику и Новосадској телевизији – биће исплаћено близу 17,5 милиона динара.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси