Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Новинари у Сједињеним Америчким Државама највише користе Твитер
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

06. 07. 2022.

Аутор: Pew Research Извор: Media.ba

Новинари у Сједињеним Америчким Државама највише користе Твитер

Амерички новинари највише користе Твитер, док је у јавности најпопуларнији Фејсбук

Близу 94 посто новинара у Сједињеним Америчким Државама користи друштвене мреже за посао, наводи се у истраживању Centra Pew Research, организације која информише јавност о проблемима, ставовима и трендовима у свијету. Ово истраживање је рађено међу новинарима, уредницима и другима који раде у медијској индустрији, а између осталог, показује и да се платформе које новинари најчешће користе  разликују од оних које користи јавност када жели пронаћи информације. 

Твитер се налази на врху листе мрежа коју новинари користе за посао. Отприлике седам од десет америчких новинара (69 посто) каже да је то друштвена мрежа коју највише користе за свој посао. Након Твитера слиједи Фејсбук са 52 посто и, далеко ниже на листи, Инстаграм (19 посто), Линкедин (17 посто) и Јутјуб (14 посто). Више од четири посто анкетираних новинара није навело ниједну од других мрежа које су наведене у анкети, попут Редита, Воцапа, ТикТока, Дискорда, Twitcha и Снепчета.

У јавности је пак другачији ред праћења друштвених мрежа. Међу Американцима опћенито, Фејсбук је најраспрострањенија друштвена мрежа коју користе за вијести, с 31 посто одраслих Американаца који су рекли да на тој мрежи редовно читају вијести. Јутјуб је друга најчешће кориштена платформа и користи је 22 посто испитаних. Од анкетираних је 13 посто одраслих казало да редовно читају вијести на Твитеру. Нешто мање од половине одраслих у САД-у (48 посто) истиче да често или понекад читају вијести на мрежама.

Међу новинарима је кориштење друштвених мрежа у пословне сврхе уобичајено за све старосне групе, али постоје разлике у онима које најчешће посјећују.

Твитер је посебно омиљен међу најмлађим новинарима, са 83 посто њих у доби од 18 до 29 година. За разлику од тога, 45 посто новинара старијих од 65 година идентификује Твитер као једну од двије најпопуларније друштвене мреже коју користе за радне задатке. Инстаграм је популарнији међу млађим новинарима (онима испод 50 година), док су Линкедин и Јутјуб нешто популарнији међу старијим новинарима (од 50 и више година). 

Новинари који кажу да раде у медијској кући чија је публика политички наклоњена десници, прије ће рећи да је Фејсбук једна од двије највеће друштвене мреже коју користе за посао (67 посто). С друге стране, новинари који кажу да њихова организација има лијево оријентисану публику имају двоструко веће шансе да ће казати да користе Инстаграм од оних који наводе да њихова организација има публику наклоњену десници (24 посто наспрам 12 посто).

Разлике за Твитер нису толико велике, али три четвртине новинара који кажу да раде у медијској кући с политички оријентисаном публиком наводе да је то једна од мрежа коју најчешће користе.

Међу новинарима који раде у новинској организацији с фокусом на заједницу, град или округ, Фејсбук је најчешће кориштена платформа (73 посто). Тај број пада на 33 посто међу новинарима у организацијама са националним фокусом и на 30 посто за оне који раде за међународно фокусиране организације.

За разлику од Фејбука, Линкедин ће прије користити новинари у националним или међународно фокусираним новинским организацијама. Отприлике четвртина новинара у националним новинским организацијама (25 посто) и међународним новинским организацијама (27 посто) убраја Линкедин међу мреже које најчешће користе, у поређењу са само девет посто новинара у медијским кућама усмјереним на заједницу и 12 посто оних који раде у медијима чији је фокус на цијелој држави.

Centar Pew Research напомиње да су фриленс и самозапослене новинаре који су учествовали у њиховом истраживању питали о географском фокусу њиховог рада умјесто географском фокусу рада њихове организације.

 

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси