Вести
22. 02. 2013.
Белгијски дневник добио у потпуности дигитализовано издање
Суочен са економском кризом, белгијски дневник Le Soir, развио је дигитално издање које се плаћа.
"Le Soir није одлучио да прекине са штампаним издањем, то би био самоубилачки потез", тврди Philippe Laloux, творац дигиталног издања бриселских новина које су покренуте пре 125 година.
С обзиром да "све више читалаца жели да има на располагању продубљену информацију када изађе из канцеларије или пре спавања, посебно на новим техонолошким помагалима попут таблета и смартфона, од половине јануара заказан им је састанак сваки дан у 17 сати", објашњава он. "Не ради се о развоју веб странице него о новом производу који омогућава излаз из мноштва актуалности, са свим предностима дигиталне технологије: ергономијом екрана, обогаћивањем мултимедијом", истиче отац пројекта којем, по његовим речима, нема равног ни у франкофоној ни у англофоној штампи.
Као на таблету, чланци постављени он лине у 17 сати "клизају" са десне на леву страну. За разлику од веб странице, велики аутори Le Soira имају предност. Свака рубрика - политика, свет, култура и спорт - треба за свако издање да произведе најмање један оригинални чланак на тему која доминира дневним актуалностима. Друга је новост да треба да се плати за приступ новом издању које враћа традицији вечерњег издања дневника. Претплата од 24 сата која омогућава приступ целој архиви новина као и PDF верзију јутарњег издања је један евро.
Првобитни је циљ да се повећа број редовних претплатника како би се покрио пад прихода од уобичајеног издања дневника и драматичан пад прихода од оглашивача проузрокован економском кризом, објашњава Дидиер Хаман, директор и главни уредник Le Soira. Белгијска компанија Росел удружила се са главним телефонским оператером у земљи и великим корејским електронским произвођачем нудећи "понуду" која се састоји од двогодишње претплате на Le Soir, приступа мобилном Интернету и таблет, све по цени од 23 до 41 евро месечно.
По власнику Росела Бернарсу Маршанту, операција покренута крајем 2012. доживљава "велик успех" и циљ од 3.500 нових претплатника требао би да буде остварен.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.