Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Легализација постојећег стања: Националне фреквенције убудуће без дечјег програма?
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

25. 04. 2024.

Аутор: Н.Ч, Н.В. Извор: Данас

Легализација постојећег стања: Националне фреквенције убудуће без дечјег програма?

Обавеза телевизија да петину њиховог садржаја чине дечји, научно-образовни, документарни и културно-уметнички програм избачена је из нацрта Правилника РЕМ-а, који је до петка на јавној расправи.

Измена правилника би значила да би у пракси телевизије попут Пинка и Хепија могле да готово целог дана емитују ријалити, уз оно што сматрају да је забавни и информативни програм, пише Данас.

Професор у пензији Факултета политичких наука Раде Вељановски објашњава да ниједан комерцијални пружалац медијске услуге није начелно у обавези да има петину садржаја поменутог програма, али колико тог програма треба да буде, то РЕМ треба да утврди истраживањима комуникационих потреба и кроз јавну расправу.

– То РЕМ до сада није радио па је на конкурсима за дозволе за национално покривање препуштао телевизијама да оне одреде шта ће имати на програму чак и када су конкурисала за дозволе општег типа. РЕМ треба да одвоји бар једну дозволу за програм који ће у целини бити образовни, културни, научни, дечји, каже Вељановски.

Потпредседник Удружења новинара Србије, Слободан Ћирић, иако претходно није имао увида у измењени правилник, констатује да неке телевизије ни до сада нису поштовале одредбе правилника којима је било предвиђено да петина садржаја програма буде културни, дечији и научно-образовни.

– Ово ми сада личи на легализацију постојећег стања, а то свакако не може бити добро за медијску сцену Србије, наводи Ћирић.

Новинар Недим Сејдиновић каже да ово није ништа изненађујуће или необично.

– РЕМ на овај начин правно формализује оно што је радио све ове године: режимске телевизије охрабрује да раде искључиво у интересу власти и свог новчаника, а супротно јавном интересу, то јест интересу грађана да буду квалитетно и истинито информисани, те да не буду пуки артикл којег националне телевизије продају похлепним и друштвено неодговорним компанијама, објашњава Сејдиновић.

Сматра да су ове компаније друштвено одговорне не би се рекламирале у оваквим медијима.

– И до сада су ове телевизије имале практично нула одсто квалитетног програма. Све се свело на примитивну пропаганду, шљаштећи кич, оријентално урликање, промоцију насиља, продају цигле, односно сваковрсну превару грађана, наводи Сејдиновић.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси