Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  ОЕБС о медијској стратегији после њеног представљања
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

23. 08. 2011.

Извор: Политика

ОЕБС о медијској стратегији после њеног представљања

Одређена решења, која је понудила радна група, могла би бити даље развијана и прецизнија, каже Драгана Николић-Соломон, шефица медијског одељења Мисије ОЕБС у Србији

Када буде усвојен коначни текст медијске стратегије, Мисија ОЕБС у Србији обезбедиће експертизу и направити процену документа из шире, међународне перспективе.

ОЕБС је увелико учествовао у свим фазама припреме првог нацрта стратегије, додаје Драгана Николић-Соломон, шефица медијског одељења Мисије ОЕБС у Србији. У својству посматрача представници ОЕБС су учествовали у активностима радне групе која је радила на нацрту стратегије и пажљиво су пратили све јавне расправе о медијској стратегији одржаване у неколико градова Србије током јуна.

– Све дискусије биле су занимљиве и динамичне. Учесници су имали многобројне идеје које су размењивали у понекад ужареној атмосфери – каже Драгана Николић-Соломон.

Медијска стратегија бави се развојем медија до 2016. године, а нека од решења требало би да утичу на измене неколико закона. Радна група коју је оформило Министарство културе чинили су представници које су предложила медијска удружења и они које је именовало ресорно министарство. Она је завршила текст Нацрта медијске стратегије 1. јуна, да би представници медијских удружења, пошто је завршена јавна расправа о документу, изразили бојазан да ће текст бити знатно измењен у Министарству културе и да представници медијских удружења неће имати прилике да виде документ који ће бити предложен влади Србије на усвајање.

Касније је из ресорног министарства објашњено да ће са медијском стратегијом јавност моћи да се упозна на јавном слушању, када буде представљена влади.

– Министарство културе, у складу са правилником рада владе, није у обавези да открије садржај завршног нацрта стратегије. Постојала је бојазан да објављивање тог нацрта може довести до отварања бесконачне јавне расправе о решењима која је понудило министарство. Међутим, пошто ће нацрт, на крају крајева, ипак бити обелодањен, био би то знак добре воље да је министарство одлучило да га учини доступним јавности – рекла је Николић-Соломон.

Она додаје да је радна група, чији је задатак, како наглашава, био да направи прелиминарни нацрт стратегије, понудила веома добра решења у нацрту на којем су радили, али и да су се током јавних расправа чули јаки контрааргументи.

– Нацрт стратегије не може да се бави свим детаљима у вези са медијском реформом. Одређена решења, која је понудила радна група, могла би бити даље развијана и прецизнија. Међу њима су питања дигитализације, проналажења финансијског механизма за независно функционисање РТС-а и РТВ-а, финансијска решења за медије националних мањина која ће им у исто време омогућити и независност уређивачке политике – каже Николић-Соломон.

Нацрт медијске стратегије који је урадила радна група, заједно са примедбама и предлозима послатим на адресу министарства, као и оних који су се чули у току јавне расправе, разматрали су представници ресорног министарства, који су недавно завршили свој рад на документу о чему је обавештена и влада Србије, односно председник владе Мирко Цветковић. Медијска стратегија требало би да прође кроз још једну комисију, ону коју ће оформити Цветковић, а тек онда, према најавама у септембру, наћи ће се и пред члановима владе Србије.

– Преостаје нам да сачекамо одлуку владе Србије о томе у ком правцу ће ићи медијска реформа јер она је та која одлучује – истиче Николић-Соломон.

Највише примедаба на, за сада једини јавно доступан, текст медијске стратегије тицао се дела документа који се бавио обавезом приватизације свих медија у Србији и потпуним повлачењем државе из власништва у медијима. Готово сви национални савети националних мањина, као и бројни мањи, локални медији износили су примедбе да би приватизација њихових медија значила и затварање. Стратегијом је, иначе, предвиђено да држава новчано помаже медије, али пројектно, односно да се за буџетска средства конкурише преко пројеката.

Ј. Чалија

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси