Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Društvene mreže i govor mržnje: Nova funkcija na Tviteru za sprečavanje vređanja
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

02. 09. 2021.

Autor: BBC news na srpskom Izvor: Danas

Društvene mreže i govor mržnje: Nova funkcija na Tviteru za sprečavanje vređanja

Tviter pokreće funkciju bezbednog režima koja će, kako se očekuje, pomoći u suzbijanju vređanja i trolovanja kao velikog problema na ovoj društvenoj mreži

Trolovanje je namerno iznošenje netačnih, neproverenih ili „prenaduvanih“ informacija, potpirivanje neargumentovanih rasprava i svađa, vređanje po bilo kom osnovu.

Nova opcija će označavati naloge koji koriste govor mržnje ili bombarduju ljude komentarima i blokiraće ih na sedam dana.

Kada korisnik jednom uključi ovu funkciju, ona će raditi automatski, i sama će prepoznavati neželjene objave.

U fazi testiranja biće dostupna maloj grupi korisnika.

Ova funkcija se može uključiti u podešavanjima, a sistem će proceniti i sadržaj tvita i odnos između autora tvitera i ljudi koji odgovaraju.

Nalozi koje prati korisnik ili sa kojima često komunicira neće biti automatski blokirani.

Keti Minšal, jedna od nadležnih u Tviteru u Velikoj Britaniji, rekla je: „Iako smo postigli veliki napredak u pružanju veće kontrole bezbednosti na Tviteru, uvek je potrebno još.

„Uvodimo bezbedni režim, funkciju koja vam omogućava da automatski smanjite ometajuće interakcije na Tviteru, što zauzvrat poboljšava javni razgovor.“

Kao i druge platforme društvenih mreža, Tviter se oslanja na kombinaciju automatizovane i ljudske umerenosti.

Iako nikada nije zvanično rečeno koliko moderatora radi na platformi, izveštaj njujorškog univerziteta NYU Stern za 2020. godinu pokazuje da ih ima oko 1.500 i da dnevno moderiraju komentare oko 199 miliona korisnika Tvitera širom sveta.

Nedavna studija o govoru mržnje Facts Against Hate u ime finske vlade, otkrila je da je Tviter „najgori od tehnoloških divova“ kada je govor mržnje u pitanju.

Odgovor je, prema autorki studije Mari-Sana Pakeri, u upotrebi sistema veštačke inteligencije koju ljudi obučavaju.

„Postoji toliko mnogo različitih načina da se kažu loše stvari, a na nauci je da izgradi alate koji ih mogu uočiti“, rekla je ona.

Jednostavno isticanje određenih reči ili fraza, što je tehnika na koju se oslanjaju mnoge društvene mreže, nije dovoljna, dodala je ona.

Uporedo sa suočavanjem sa zloupotrebom na platformi, Tviter je postao odlučniji u suzbijanju dezinformacija.

U avgustu je sklopio partnerstvo sa novinskim agencijama Rojters i Asošijeted pres kako bi razotkrio lažne informacije i zaustavio njihovo širenje.

Ranije je predstavio Birdwatch, sistem za moderiranje, koji je omogućavao korisnicima da označe tvitove za koje su utvrdili da su netačni.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi