Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Mladi nezadovoljni medijima u Srbiji
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

11. 03. 2010.

Izvor: Pregled

Mladi nezadovoljni medijima u Srbiji


Mladi u Srbiji žele da budu predstavljeni kao inteligentni pojedinci i potrebno im je da domaći mediji obuhvate više tema koje su za njih značajne, pokazali su rezultati istraživanja koje je kompanija Viza (Visa) sprovela u četiri grada u Srbiji, na uzorku od 400 ispitanika, uzrasta od 18 do 27 godina.

Na pitanje kako su mladi danas viđeni u domaćim medijima, ispitanici su odgovorili da su predstavljeni kroz dva stereotipa: kao mladi koji vole da se zabavljaju i izlaze (28 odsto) ili kao netolerantni huligani (13 odsto). Za 25 odsto ispitanika predstavljeni su kao talentovani sportisti ili buduće sportske zvezde, odnosno kao savršeni primeri mladosti i lepote. Samo 11 odsto ispitanika misli da su mladi u domaćim medijima predstavljeni kao napredni i sposobni. Mladi bi želeli da budu viđeni kao budući uspešni lideri, ili kao ambiciozni, vredni i kreativni pojedinci koji planiraju da ostanu u Srbiji i tu izgrade budućnost.

Samo sedam odsto ispitanika veruje da mediji u Srbiji u potpunosti razumeju potrebe i interese mladih, 73 odsto misli da su teme koje bi bile od važnosti za mlade slabo medijski pokrivene, dok 20 odsto veruje da mediji razumeju interese mladih, ali da i dalje ne nude odgovarajući sadržaj.

Prema studiji kompanije Viza, mladi u Srbiji aktivno planiraju svoju budućnost i imaju potrebu da budu informisani o finansijskim i drugim pitanjima. Na pitanje koje su to teme koje bi oni voleli da vide u medijima, većina ispitanika je izrazila želju da pročita članke koji upućuju kako da dođu do zaposlenja, o rukovođenju novcem, savet o napredovanju u karijeri, ili kako da pronađe izvore stipendija za dalje školovanje.

Većina učesnika bi volela da u medijima može da pronađe informacije o novim svetskim trendovima i tehnologijama, o mogućim jeftinijim putovanjima, kao i kulturnim događajima u inostranstvu. Vladimir Đorđević, regionalni manager kompanije Viza Internacionala za Srbiju, kaže da se ta „kompanija trudi da razume šta je to što je najbitnije mladim ljudima u Srbiji i da omogući da se njihov glas čuje u široj javnosti.

Razumevanjem, shvatanjem i komunikacijom stavova nove i medijski veoma pismene generacije, mi pomažemo mladim ljudima da preuzmu kontrolu nad svojom budućnošću i da, istovremeno, doprinesu širenju budućih perspektiva našeg celokupnog društva“.
Oko 60 odsto ispitanika koristi Internet da bi se informisalo o trenutnim događanjima i finansijskim pitanjima i u komunikaciji sa prijateljima, samo 15 odsto radije koristi tradicionalne medije, a 25 odsto koristi i klasične i savremene vidove informisanja.

Više od 55 odsto ispitanika koristi Internet svaki dan, od ukupno 35,3 odsto internet korisnika u Srbiji. Povremeno koristi Internet 11 odsto učenika u istraživanju, a samo tri odsto je reklo da uopšte ne koristi Internet. Oko 46 odsto ispitanika u velikoj meri koristi društvene mreže (Facebook, Myspace, Tnjitter) u kontaktu sa prijateljima, 15 odsto ne koriste društvene medije uopšte, a 39 odsto ih koristi s vremena na vreme.

Ljiljana Konstadinović


--------------------------------------------------------------------------------

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi