Vesti
07. 07. 2010.
Živeti kao svi drugi ljudi
Živeti kao svi drugi ljudiPromovisan časopis „Liceulice“, ulične novine za bolje društvo
Koalicija nevladinih organizacija pokrenula je magazin „Liceulice“ koji će na gradskim ulicama prodavati beskućnici, mladi ulice i ostali najugroženiji pripadnici marginalizovanih grupa, kako bi pospešili pozitivne promene u srpskom društvu i napredak zajednice.
To je, uz ostalo, rečeno je na promociji ovog neobičnog projekta. Inicijatori ove akcije koja se sprema već dve godine, jesu Centar za integraciju mladih u saradnji sa SMart Kolektivom, Radnom organizacijom i glumcem Branislavom Trifunovićem, kao idejnim pokretačem cele akcije.
- „Liceulice“ je neprofitni, nezavisni magazin, posvećen univerzalnim vrednostima, socijalnoj pravdi, principima jednakosti, demokratije i humanosti. Zalažemo se za poštovanje ljudskih prava, prava ugroženih i marginalizovanih grupa i pojedinaca, za vrednosti modernog društva, saradnju i integraciju, za zdravo fizičko i mentalno okruženje, za mir, a protiv nasilja, rasizma, ksenofobije, i mržnje svake vrste - rekao je Milosav Marinović, glavni i odgovorni urednik magazina „Liceulice“, Darko Runić, direktor agencije za saradnju sa NVO i evropsku harmonizaciju Beograda, istakao je da je „Liceulice“ jedan od devetnaest projekata koje je agencija podržala od početka godine.
- Drago nam je što učestvujemo u ovoj akciji jer „Liceulice“ obuhvata i socijalno preduzetništvo i pomoć najugroženijim kategorijama, pomoć manjinskim zajednicama, zaštitu životne sredine. Osim angažovanja na ovim poljima, mislim da je veoma značajno da dobijamo jedan novi mediji u Beogradu, nezavisni medij, koji je preko potreban - rekao je Runić.Branislav Trifunović objasnio je da ga je na pokretanje ove akcije inspirisao komentar jednog deteta iz Svratišta koje je na pitanje, šta je dobar život, odgovorilo: da radiš, da imaš da jedeš i gde da spavaš, da budeš kao drugi ljudi.
Sva energija i dobrovoljni rad na ovom časopisu uloženi su u nadi da će ovaj projekat doneti upravo to da ova deca budu kao drugi ljudi.U Srbiji trenutno 700.000 ljudi živi ispod granice siromaštva, od kojih su veliki deo deca i mladi. Prodaja uličnih novina je način da bar neki od njih steknu legalna sredstva sa kojima bi mogli da žive. Dan kada bi prodavali svoje novine, ne bi morali da prose, da peru šoferšajbne, imali bi izvor prihoda koji bi im nešto značio.
Antrfile:
Prodavci iz Svratišta- Na početku, broj uličnih prodavaca biće manji od trideset i to će biti mladi ljudi koji su prošli kroz Svratište, dakle oni koje mi poznajemo, sa kojima smo radili i za koje verujemo da su odgovorni, samosvesni, i vredni da mogu da rade tako nešto - objasnio je Marko Šijan iz Centra za integraciju mladih. Ideja je da se ovaj model proširi i na druge ugrožene kategorije stanovništva, da se u narednom periodu i odrasli beskućnici pridruže čitavoj priči.
Primerak 100 dinara
„Liceulice“ izlaziće jednom mesečno. Prodavci magazina imaće posebnu obuku, biće vidljivi i prepoznatljivi. Primerak magazina koštaće 100 dinara, s tim što će polovina tog iznosa biti zarada prodavca.
M. Batinić
Komentari (0)
ostavi komentarNema komentara.