Naslovna  |  Aktuelno  |  Vesti  |  Menjati nacrt zakona o oglašavanju
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Vesti

15. 12. 2010.

Izvor: B92 onlajn

Menjati nacrt zakona o oglašavanju


Beograd - Nacrt zakona o oglašavanju mora u potpunosti da se menja jer nije prilagođen zakonima tržišta,ocenjeno je na skupu o tom zakonu.


Na skupu je ocenjeno i da nacrt nije usklađen sa evropskom regulativom i da je izrada nacrta mora da bude jače koordinisana sa izradom Medijske stratregije.

Advokat ANEM-a Slobodan Kremenjak je istakao da je donošenje novog zakona neophodno, zbog problema u primeni postojećeg, koji je donet pre samo četiri godine, njegovih restriktivnih mera, ali i izmenjenog evropskog pravnog okvira.

Kao nedostatak postojećeg zakona on je naveo mogućnost različitog tumačenja odredbi, pa se tako oglašavanjem može smatrati i kada se u uglu ekrana nalazi logo televizije, postoje dileme da li je kajron dopušten ili ne, kao i koliko minuta reklamiranja je dopušteno na radiju.

Govoreći o usklađivanju nacrta novog zakona sa evropskim pravnim okvirom, Kremenjak je istakao da se, kada je reč o medijima, to odnosi na Direktivu o audio-vizuelnim medijskim uslugama.

„U tom slučaju u zakon treba da se uvede i odredba o nelinearnim uslugama, jer, u suprotnom, audio-vizuelne medijske usluge iz Direktive nisu isto što i te usluge u našem zakonu“, naveo je on.

Advokat je dodao da je slična situacija i sa audio-vizuelnim komercijalnim komunikacijama, koja u nacrtu obuhvata radio, ali ne i video na zahtev, dok je u Direktivi situacija drugačija.

Prema njegovim rečima, nacrt zakona, takođe, omogućava i neke vidove oglašavanje na javnom servisu koje do sada nisu bile dozvoljene, kao što su komercijalne emisije, komercijalni prilozi, kajroni...

On je naglasio da je zakon od značaja za medijsku oblasti i njegova izrada je trebalo da bude jače koordinisana sa izradom Medijske strategije.

Član Saveta Republičke radiodifuzne agencije Goran Peković je naveo da niko od članova radne grupe ne bi mogao da stane iza nacrta zakona, jer u njemu postoji nerazumevanje suštine oglašavanja i posrednika, prenosioca oglasne oglasne poruke, jer su na njegovoj izradi radili ljudi koji nemaju mnogo dodira sa medijskom scenom.

Prema njegovim rečima, oko 75 odsto zakona je posvećeno televiziji, a 80 odsto proizilazi iz dokumenta koji ne reguliše oglašavanjeu Evropi, nego rad elektronskih medija.

„Nacrt zakona o oglašavanju, takođe, treba da važi i za nelienarne i linearne medije i odredi u načelu šta je dozvoljeno, a šta prikriveno oglašavanje, šta sme, a šta ne sme da se oglašava“, istakao je Peković.

Predstavnica Ministarstva trgovina i usluga Vera Despotović je navela da javna rasprava o nacrtu zakona o oglašavanju traje do 24. decembra, a radna grupa koja radi na njemu, do tada može da podnese primedbe.

Komentari (0)

ostavi komentar

Nema komentara.

ostavi komentar

Molimo Vas da pročitate sledeća pravila pre komentarisanja:

Komentari koji sadrže uvrede, nepristojan govor, pretnje, rasističke ili šovinističke poruke neće biti objavljeni.

Nije dozvoljeno lažno predstavljanje, ostavljanje lažnih podataka u poljima za slanje komentara. Molimo Vas da se u pisanju komentara pridržavate pravopisnih pravila. Komentare pisane isključivo velikim slovima nećemo objavljivati. Zadržavamo pravo izbora i skraćivanja komentara koji će biti objavljeni. Mišljenja sadržana u komentarima ne predstavljaju stavove UNS-a.

Komentare koji se odnose na uređivačku politiku možete poslati na adresu unsinfo@uns.org.rs

Saopštenja Akcije Konkursi