Насловна  |  Деск  |  Акција 2% за медије  |  Двадесет вести и текстова ePodunavlja Град Смедерево коштало седам милиона
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Акција 2% за медије

17. 04. 2018.

Аутор: Ј. Пешић Извор: УНС

Двадесет вести и текстова ePodunavlja Град Смедерево коштало седам милиона

Фирма „Open View“ d.o.o, издавач сајта ePodunavlje, ни у додатном року који јој је Град Смедерево дао, није доставила 300 оригиналних медијских садржаја за које је добила седам милиона динара на прошлогодишњем градском конкурсу, већ само 20 вести и текстова, показало је истраживање Удружења новинара Србије (УНС).

Граду Смедереву достављено је 300 медијских садржаја објављених на ePodunavlju, међутим већина текстова у које је УНС имао увид, преузети су из других медија са или без навођења извора.

Од укупно 300 „оригиналних медијских садржаја“ које је ePodunavlje требало да произведе, а за шта се "Open View" обавезао уговором склопљеним са Градом Смедеревом у новембру 2017. године, око 280 текстова преузето је из других медија.

Од тога, ePodunavlje је око 180 текстова пренело без навођења извора.

Највећи број текстова пренет је са сајта Podunavlje.info, показало је УНС-ово истраживање, иначе портала који је на смедеревском конкурсу добио око 570 хиљада динара за пројекат „За живот пре препрека-ОСИ“.

EPodunavlje је са сајта Podunavlje.info пренело око 50 вести, од којих је 40 пренело без навођења извора.

Законски заступник НГО Подунавска иницијатива и издавача медија Podunavlje.info Дејан Ђорић поднео је жалбу Савету за штампу против сајта ePodunavlje у мају прошле године. Портал ePodunavlje добио је јавну опомену Савета за штампу за неовлашћено преузимање текстова.

Ђорић је у жалби коју је доставио Савету за штампу навео да сајт ePodunavlje због сличног назива који има као и Podunavlje.info доводи грађане у заблуду, као и да им сајт преузима вести, фотографије и илустрације, без навођења извора.

Са сајта „Политика“ ePodunavalje преузело је четири текста, без навођења извора, али и без поштовања правила преношења текстова са овог сајта.

„Преношење текстова или делова текстова, дозвољено је само у обиму од максимално 600 словних знакова и то искључиво са почетка текста“ наводи се у правилима преузимања текстова на „Политици“ и додаје да је обавезно навођење извора, као и стављања линка на крају вести, са усмерењем на оригинални текст.

EPodunavlje укупно је пренело 30 текстова са „Смедеревских новина“, иначе портала чији је директор и власник Јовица Шешлак, уједно и директор и главни и одговорни уредник Телевизије Смедерево. Овој телевизији је на смедеревском конкурсу додељено два милиона динара, за пројекат који, како је УНС раније писао, још није оправдан Граду Смедереву.

У медијским садржајима које је ePodunavlje доставило Граду су и текстови преузимани од новинских агенција без навођења извора - Танјуга (13) и Бете (10).

Четири текста без навођења извора пренесени су и са сајта ТВ Јасеница. Један од текстова које је еPodunavlje доставило Граду Смедереву као свој, преузет је са Фејсбук странице ове телевизије укључујући и видео запис, показало је УНС-ово истраживање. Подсетимо, ePodunavlje је у првом извештају о реализацији медијског пројекта који је доставио Граду Смедереву, уместо произведеног видео прилога, приложило видео ТВ Јасенице преузет са Youtube канала ове телевизије. 

EPodunavlje је и са сајта Радио-телевизије Србије (РТС), уз скраћивање, преузело десетак вести, а Граду Смедереву их у правдању доставио као своје.

Непотписани текстови преузимани су и са портала Данаса (18), Блица (8), Новости (7) као и сајта Palankadanas.com (8).

EPodunavlje преузимало је текстове и са портала Града Смедерева од којег је добио седам милиона динара за производњу 300 медијих садржаја, као и са портала Параграф, Информер, Telegraf.rs, Ало, ekapija.com, vino.rs, Курир, 021.rs.

Шта је ePodunavlje произвело

Од 300 текстова колико је ePodunavlje требало да произведе за седам милиона динара, овај портал објавио је око 20 својих наслова.

Већина текстова које је произвело еPodunavlje односи се на актуелну градоначелницу Смедерева: “Фијаско Јасне Аврамовић-јавно остала без подршке странке”,”Због односа Аврамовић-Стошић СНС тражи треће решење?”, „Напади на Аврамовићеву-сујета појединаца“, „Градоначелница Смедерева: Уморила сам се, одлазим!“.

Такође, ePodunavlje написало је и десетак информација о резултатима утакмица ФК Смедерево.

Све фотографије које је објавио овај сајт су непотписане и, како је УНС истражио, такође преузете са других портала.

У правдању овог пројекта наведено је да су медијски садржаји произведени и у „форми информативних прилога-новинарских текстова са пратећим фотографијама и опционо видео записима“.

Подсетимо, у оквиру пројекта „Регионални центар за јавно информисање грађана-интерес грађанског друштава“ са којим је конкурсила, фирма „Open View“ d.o.o, осим 300 оригиналних медијских садржаја, требало је и да „изради нови регионални информативни портал“ и „апликацију за мобилне телефоне“, што није урадила.

Коме је „Open View“ уплатио седам милона за производњу 20 текстова и вести

Фирма „Open View“ d.o.o. je укупно 2,4 милиона динара уплатила фирми која је требало да ангажује пет новинара за писање 300 оригиналних медијских садржаја као и предузетници за ангажовање камерамана и фотографа, а о чему је УНС раније писао.

У извештајима о реализацији пројекта, за пет хонорарних новинара фирма „Open View” чији је власник Александар Чупић уједно и уредник портала ePodunavlje, уплатила је 800 хиљада динара Агенцији за маркетинг „Глобал Медија“ из Панчева.

„Open View“ сарађивао је и са белоцркванском фотографском радњом “Манго про” Аните Вотипке, како би ова радња израдила видео прилоге и фотографије за ePodunavlje.

За три фотографа и два камермана „Open View” овој радњи је уплатио 1.600.000 динара, како стоји у финансијском правдању пројекта, у који је УНС имао увид.

Власница фирме „Глобал Медиа“ Виолета Пештанац као и власница фотографске радње „Манго про“ Анита Вотипка на УНС-ове позиве се нису јављале.

Фирма „Open View Општини Смедеревска Паланка испоставила рачун од 500.000 динара

УНС је у међувремену сазнао и да је Општина Смедеревска Паланка фирми „Open View” исплатила 50.000 динара у 2017. години, а да јој дугује још 450.000 динара.

На питање УНС-а за које намене је овој фирми исплаћиван новац, из Општине нису одговорили.

Општина Смедеревска Паланка УНС-у је само доставила рачун из ког се види да је ова Општина дужна да плати фирми „Open View“ 500 хиљада динара, односно још 450 хиљаде динара.

Подсетимо, Општина Смедеревска Паланка до сада није издвајала из буџета средства за пројектно суфинансирање медијских пројеката.

Коментари (1)

Остави коментар
сре

18.04.

2018.

Вукица [нерегистровани] у 11:24

Све по 'ладу, да их не познаду...

... или у стилу народне песме "Што град Смедерево ваздан затворено, ваздан затворено-свуноћ отворено..." (Ех, неки "бизнисмени" лепо пливају у мутној медијској води, нема шта! И нико им ништа не може!)

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси