Конкурс за годишње награде УНС-а
Конкурс за годишње награде УНС-а
Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Мариника Тепић: Вођење РТС коруптивно и расипнички
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

11. 09. 2020.

Извор: Данас

Мариника Тепић: Вођење РТС коруптивно и расипнички

Потпредседница Странке слободе и правде Мариника Тепић упутила је отворено писмо Управном одбору Радио телевизије Србије, које у наставку преносимо у целости.

Након неуспешног конкурса за избор директора наше јавне медијске установе, а с обзиром да је у току нови конкурс расписан 22. августа са роком од 30 дана за пријављивање, дужна сам да вам се обратим најпре као забринути грађанин и корисник РТС-а по сили закона.

Наиме, протеклих дана смо у медијима сазнали да поједини чланови Управног одбора немају никаква сазнања о финансијском пословању РТС-а и неоправданом трошењу нашег новца, што је недопустиво имајући у виду да је Управни одбор орган управљања РТС-а и да му је једна од основних статутарних надлежности контрола финансијског пословања.

Стога имам обавезу да вам се обратим и као финансијер РТС-а, и то двоструки, јер сви ми плаћамо таксу за јавни медијски сервис по електричном бројилу из које финансирамо РТС, али истовремено и кроз наш јавни буџет, који опет пунимо сви грађани Србије и на тај начин РТС двоструко финансирамо нашим новцем.

У сусрет избору новог директора РТС, морате стога знати следеће или, дозвољавајући да можда нисте знали, предузмете адекватне кораке да сазнате и обавестите грађане зашто све ово нисте знали.

А реч је о драматично лошем руковођењу РТС-ом, финансијски неодговорном, расипничком, а уз основану сумњу и коруптивном. Сматрам да све ово морате имати у виду уочи избора новог директора РТС-а, не само због пажње коме ћете препустити наш новац на даље након новог конкурса, већ и да би сви досадашњи руководиоци који су злоупотребили свој положај – одговарали.

Као одговорна особа, дужна сам да вама и грађанима Србије изнесем застрашујуће финансијске податке по којима је досадашње руководство РТС-а трошило наш новац да стотине хиљаде евра плаћа за рекламе у таблоидима Ало, Курир, Блиц, недељнику Експрес и др., да за услуге чишћења просторија плаћа више од 3 милиона евра само у последњем мандату, односно 92 хиљаде евра месечно, за чишћење! Или да астрономске износе троши на храну и пиће, али и техничку опрему преко разноразних фирми, где стичете утисак да је РТС више угоститељски објекат који нема ништа од опреме за рад, јер готово све изнајмљује.

Ради веродостојности мојих тврдњи и зебњи, изволите само неколико невероватних података:

1. За РЕКЛАМНЕ УСЛУГЕ више од пола милиона евра, од чега 2018. године 111,680.00 евра, а у 2019. години читавих 426,950.00 евра!

Тако је, између осталог, РТС плаћао рекламирање само у 2019. години у:

– Таблоиду АЛО – 25,512.00 евра (уговор закључен 1.04.2019.)

– Таблоиду КУРИР – 34,696.00 евра (уговор закључен 1.04.2019.)

– Недељном ЕКСПРЕСУ – 14,457.00 евра (уговор закључен 1.04.2019.)

– БЛИЦУ – 68,372.00 евра (уговор закључен 1.04.2019.)

– НОВОСТИМА – 51,024.00 евра (уговор закључен 1.04.2019.)

– Порталу МОНДО – 25,512.00 евра (уговор закључен 1.04.2019.)

– АДС медиа (за рекламирање РТС-а на аеродрому Никола Тесла) – 20,392.00 евра

(уговор закључен 28.10.2019.)

– MULTIVISION доо (оглашавање не Мултивисион мрежи) – 97,353.00 евра

(уговор закључен 21.02.2019.)

– ALMA QUATTRO (рекламирање на билбордима) – 111,680.00 евра

(уговор закључен 12.10.2018.)

Итд.

2. За УСЛУГЕ ЧИШЋЕЊА ПРОСТОРИЈА више од 3 милиона евра у последњем мандату:

– Tecon sistem – 1,734,800 евра (уговор закључен 31.12.2019.)

– Дедиње АД – 1,457,817.00 (уговор закључен 31.12.2016.)

3. За ТЕХНИЧКУ ОПРЕМУ ЗА ОБАВЉАЊЕ ДЕЛАТНОСТИ чак 4,428,596.00 само у 2019. години, од чега највише:

– AMISYS доо (студијске камере) – 1,001,184.00 евра

(уговор закључен 17.04.2019)

– AMISYS доо (жични и бежични микрофони, партија 1) – 113,221.00 евра

(уговор закључен 27.05.2019.)

– AMISYS доо (жични и бежични микрофони, партија 2) – 242,685.00 евра

(уговор закључен 27.05.2019.)

– AMISYS доо (проширење ингест дела сист. за емит.програма) – 122,295.00 евра

(уговор закључен 22.04.2019.)

– AMISYS доо (мерни уређај за контролу видео сигнала) – 16,838.00 евра

(уговор закључен 26.03.2019.)

– AMISYS доо (мерни уређај за контролу видео сигнала) – 69,817.00 евра

(уговор закључен 26.03.2019.)

– AMISYS доо (процесори звука) – 16,838.00 евра

(уговор закључен 18.02.2019.)

– YU EPICENTAR (обука за програм за дигитализацију) – 20,409.00 евра

(уговор закључен 19.03.2019.)

– YU EPICENTAR (систем за снимање студијских емисија) – 180,751.00 евра

(уговор закључен 06.02.2019.)

– YU EPICENTAR (систем за припрему, дигитализацију, рестаурацију и складиштење материјала са филмских трака) – 540,849.00 евра

(уговор закључен 31.01.2019.)

– SMART CITY Ваљево (систем за производњу инфор.програма) – 582,264.00 евра

(уговор закључен 12.04.2019.)

– ТСЕ доо (набавка аудио система за Студио13 Радио Београда) – 302,944.00 евра

(уговор закључен 16.09.2019)

– ТСЕ доо (набавка аудио система за Студио 9 Радио Београда) – 70,974.00 евра

– (уговор закључен 16.09.2019)

– ТСЕ доо (набавка технолошке опр. за студио22 Радио Београда) – 71,195.00 евра

(уговор закључен 16.02.2019)

– VISUAL IMPACT (модуларна опрема) – 34,458.00 евра

(уговор закључен 10.10.2019.)

– VISUAL IMPACT (стативи и педестали за камере) – 270,901.00 евра

(уговор закључен 09.09.2019.)

– VISUAL IMPACT (модуларна опрема за процессинг АВ сигнала) – 77,301.00 евра

(уговор закључен 24.04.2019. партија 1)

– ПРО ВИДЕО (камере за снимање документарног програма) – 215,693.00 евра

(уговор закључен 28.06.2019.)

– ПРО ВИДЕО (потрошни електромат. – аудио,видео,опт.,коакс.кабл) – 36,652.00 евра

(уговор закључен 07.06.2019. партија 2)

– ПРО ВИДЕО (проширење централног складиштеног простора архиве у Дата центру у Абердаревој) – 124,489.00 евра

(уговор закључен 21.05.2019.)

– ПРО ВИДЕО (уређаји за пренос аудио сигнала преко ИП мреже) – 80,634.00 евра

(уговор закључен 19.03.2019.)

– ПРО ВИДЕО (проширење система за архивирање на ЛТО тракама) – 73,363.00 евра

(уговор закључен 12.02.2019.)

– SKY SOLUTIONS (најам технике за реализацију спец. емисија) – 225,830.00 евра

(уговор закључен 21.08.2019.

4. За ХРАНУ И НАМИРНИЦЕ више од милион евра само у последњем мандату!

Тачније 1,012,565.000 евра

Стојим на располагању за сву помоћ у обезбеђивању додатних података о, као што видите, злоупотреби новца свих грађана.

Нарочито вас молим да обратите посебну пажњу на поступања руководства у погледу уговарања серијских, филмских и ТВ програма, који се опет плаћају новцем грађана, упркос томе што имамо кристално јасне примере сукоба интереса.

Довољан је пример донедавне заменице директора РТС-а Иване Миковић, која је на ову функцију дошла на предлог директора Драгана Бујошевића.

Наиме, као заменица директора РТС-а Миковић је имала увид унутар РТС система у све параметре за уговарање филмске и серијске продукције, ТВ програма и емитовања садржаја (нарочито буџетске параметре), док је истовремено, дакле паралелно са функцијом заменице директора РТС-а основала 25.06.2018. приватну фирму “Фирефлy продуцтионс” за производњу кинематографских дела, аудио-визуелних производа и телевизијског програма (подаци из АПР-а).

Коруптивна дела злоупотребе службеног положаја и трговине утицајем Иване Миковић, али и Драгана Бујошевића који је законски извршилац буџета РТС-а, утемељена су на директном сукобу интереса Иване Миковић, која годину дана ради истовремено за јавни медијски сервис на једној од две најодговорније функције и паралелено оснива И руководи приватном продукцијском фирмом “Фирефлy продуцтионс”, а са којом потом РТС уговара и купује садржаје које плаћа нашим новцем.

Укратко, државни јавни сервис РТС где је Ивана Миковић заменик директора, и њена приватна продукцијска фирма “Firefly productions”, уговарају производњу и емитовање садржаја које плаћају грађани.

Да ствар буде гора, 05.04.2019. већински власник приватне фирме Иване Миковић “Firefly productions” постаје власник таблоида Курир Игор Жежељ (са својом компанијом Мондо Инц), док Миковић остаје у сувласничком уделу од 16,34% и обавља и на даље директорску функцију у фирми.

Подсетићу, из горе наведеног, да је РТС у више наврата плаћао и рекламирање у Жежељевом таблоиду Курир (34,696.00 евра у 2019. години), као и његовом порталу Мондо који му је државни Телеком непосредно пре тога уступио и за то му такође новцем грађана платио 37,9 милиона евра управо преко његове фирме Мондо Инц (25,512.00 евра у 2019. години)

Нема сумње да је директор РТС-а Драган Бујошевић о свему овоме имао сазнања. У супротном, једнако је одговоран уколико их на тако одговорном месту није имао и “буразерским комбинацијама” несавесно управљао РТС-ом, коруптивно поступао обезбеђујући корист за другог, а на штету грађана Србије и по углед РТС-а.

У очекивању ваше реакције, забринуто вас поздрављам.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси