Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Новинари благи према политичарима
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

20. 04. 2012.

Извор: Правда

Новинари благи према политичарима

Београд - Извештавање медија у предизборној кампањи доминантно је позитивно, а у многим случајевима је чак и промотивног карактера, показало је истраживање медија које је од 1. до 14. априла спровео Биро за друштвена истраживања.

Медији су у том периоду углавном одустали од своје контролне улоге, односно од било каквог критичког и аналитичког извештавања, и понашају се само као преносиоци информација о активностима политичких странака и њихових кандидата, речено је на представљању извештаја у Медија центру.

Најзаступљеније СНС и ДС

Према речима Ивана Годарског из словачке организације „Мемо 98", у истраживању су се бавили како квантитетом, тако и квалитетом медијског извештавања.

- Врло је битно не посматрати само минутажу, коју нека партија добија у електронским медијима, или колики простор има у штампаним, већ је битно и који тон прати извештавање. Наиме, нека партија може да добије више простора од осталих странака, али тон којим се она представља може бити критички. Док, с друге стране, неке странке имају много мање медијског простора, али је тон којим медији извештавају о њима много позитивнији - истакао је Годарски.

Зоран Гавриловић, главни аналитичар Бироа, истакао је да се из истраживања јасно може видети да су су највише заступљене коалиције које предводе СНС и ДС.

- С друге стране, мање партије немају толико медијског простора, али као комензација томе може се уочити да је тон којим су представљене много позитивнији. Према томе, ако је нека странка више заступљена, то не значи да је привилегована. Дакле, веће странке добијају више простора, али зато мање странке имају позитивнији тон извештавања - рекао је Гавриловић.

Поентирање политичара

Гавриловић је указао на то да новинарима на појединим телевизијама у разговорима са политичарима недостаје критички став.

- У неким интервјуима политичарима постављају питања која они само могу пожелети. Ако то упоредимо, примера ради, с одбојкашким мечом, новинар је ту у улози дизача, а политичар треба само да смечује, то јест да поентира - напоменуо је Гавриловић.

Мониторингом је обухваћено шест телевизија: РТС, Б92, „Пинк", „Прва", Студио Б и ТВ Војводина, као и пет дневних новина: „Политика", „Блиц", „Вечерње новости", „Данас" и „Правда".

Када је у питању дневни лист „Правда", истраживање је показало да је приметан пораст броја интервјуа, али и да лист има критички однос према Влади Србије.

- Сви медији су фокусирани на две коалиције, листе „Избор за бољи живот - Борис Тадић" и „Покренимо Србију - Томислав Николић", од којих је Тадићева најзаступљенија у осам медија, а Николићева у два медија - рекао је Гавриловић.

Он је указао и на то да су примећени бројни случајеви којњнису у сагласности са стандардима новинарске професије, укључујући непотписане чланске, неидентификоване изворе и монотон начин представљања.

- Одређени медији су емитовали готово идентичне прилоге о политичким партијама, што је тенденција која доводи у питање независност њихове уређивачке професије - закључио је Гавриловић.

П. Латиновић

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси