Вести
13. 07. 2012.
Нужне мере за опстанак штампе
Захтев Управног одбора Асоцијације медија новој влади
Асоцијација медија, која окупља 13 новинско-издавачких кућа са девет дневних листова, 130 магазина и две новинске агенције, очекује од нове Владе хитан дијалог са медијском индустријом о унапређењу пословања комплетног новинско-издавачког сектора и упозорава да тсе Србија, уколико се одмах не предузму одговарајуће мере, бити једна од ретких земаља у Европи која ће остати без штампаних медија. На ову опасност Асоцијација указује више од две године, али у том периоду, осим волунтаристичких покушаја појединих представника Владе, ништа није учињено како би се стање бар делимично поправило.
Упркос томе што су чланови Асоцијације свесни размера и тежине економске кризе и деле судбину највећег дела српске привреде, стање на тржишту, законска регулатива, посебно фискална политика и општи однос према медијима, утицали су на то да број новина и магазина у Србији у протекле две године опадне за више од 50 одсто (са 427 у 2009. на мање од 200 на крају 2011, године). У таквој ситуацији, Управни одбор Асоцијације медија инсистира на доследном спровођењу Медијске стратегије, чији Акциони план реализације недопустиво касни.
- Управни одбор захтева да држава, у поступку и роковима предвиђеним Медијском стратегијом, на транспарентан начин изађе из власништва у свим медијима у којима још има своје уделе.
Управни одбор тражи и да се, у складу са Стратегијом, одмах приступи изменама и допунама или изради пакета нових медијских закона, пре свега Закона о информисању, Закона о оглашавању, Закона о јавним сервисима и Закона о електронским комуникацијама - наводи се у саопштењу ове асоцијације.
Очекујући подстицајно и развојно медијско законодавство, које уважава светске трендове у медијској индустрији, Управни одбор се противи формирању регионалних и локалних јавних сервиса и захтева да се убудуће сва буџетска
средства намењена медијима дистрибуирају искључиво путем пројектног финансирања.
За равноправну конкуренцију
Управни одбор подржава саморегулацију унутар медијског сектора, на основу кровних закона, али тражи и заштиту комерцијалних медија од преференција јавних сервиса. Асоцијација инсистира и да се штампаним медијима ПДВ смањи на 4 одсто или 2 одсто, у складу са иницијативом Европске асоцијације новинских издавача да све земље Европске уније штампаним медијима максимално смање ПДВ или да га сведу на нулту стопу.
Управни одбор Асоцијације медија такође очекује и укидање свих царина на увоз репроматеријала и опреме за штампане медије, као и стимулисање запошљавања у медијском сектору смањивањем пореза и доприноса на стално запослене, ослобађањем од дела пореза и доприноса на новозапослене и смањивањем пореза на ауторске хонораре.
Као равноправан члан Европске асоцијације новинских издавача, чија ће годишња скупштина бити одржана у Београду половином 2013. године, Асоцијација медија очекује и детаљну контролу свих медија који добијају државну помоћ, поштовање и максималну заштиту услова за равноправну конкуренцију на тржишту, као и поштовање и заштиту ауторских права.
Састанак са премијером
Управни одбор Асоцијације медија, одмах после формирања Владе Србије, позива на састанак новог премијера и ресорне министре културе, трговине и финансија, како би хитно биле предузете све неопходне мере којима би се предупредило и зауставило даље посртање и гашење штампаних медија.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.