Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  „Не рекламирајте се на проруским медијима на Балкану“: Посланици ЕП писали Лидлу, Кока-коли и другим компанијама
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

29. 04. 2024.

Извор: Politico/Н1

„Не рекламирајте се на проруским медијима на Балкану“: Посланици ЕП писали Лидлу, Кока-коли и другим компанијама

Велики брендови као што су Лидл, Coca-Cola и L’Oreal морају да престану да се оглашавају на проруским медијима на Балкану, поручили су посланици Европског парламента компанијама у писму у које је увид имао Politico. Компанија Лидл је у свом одговору поручила да су „значајно смањили” потрошњу за рекламе на каналима ТВ Пинк и ТВ Хепи од средине 2023. и да су престали да се оглашавају на овом другом 2024. године.

 Петнаест брендова треба да „ригорозно преиспитају своје рекламне политике како би обезбедили да се не финансирају, чак ни ненамерно, медијске куц́е познате по ширењу дезинформација“, наводи се у писму које су у четвртак послали бугарски конзервативац Андреј Ковачев и 15 других посланика централне деснице, либерала, социјалиста и Зелених.

Ciljane kompanije su Лидл, Delhaize Group, Procter & Gambler, Coca-Cola, A1, Yettel, Ferrero, Heineken, Mars, Mondelez, L’Oreal, GlaxoSmithKlein (GSK), Bosch, Samsung i Amazon.

Ковачев је за Politico рекао да „антидемократски наративи представљају озбиљну претњу демократији“, посебно „у овој кључној изборној години“, мислећи на изборе у ЕУ.

Званичници ЕУ и стручњаци за дезинформације упозоравају на растуц́у плиму лажних вести на интернету и покушаје страних земаља да утичу на гласање уочи јунских парламентарних избора за Европски парламент.

„Многе медијске организације које промовишу проруске дезинформације често користе рекламе које купују реномиране компаније како би ојачале свој кредибилитет“, рекао је Ковачев, додајуц́и да ови брендови нису увек били свесни да би на крају могли „подржати проруске пропагандне канале“.

Балканска иницијатива за слободне медије — невладина организација са седиштем у Бриселу која стоји иза тог потеза — известила је 2023. да глобални брендови, преко агенција и adtech фирми, троше стотине милиона евра на српске и бугарске медије који шире владину пропаганду и повезане приче које подржава Кремљ од почетка инвазије на Украјину.

Српске ТВ Пинк и ТВ Хепи које се у великој мери ослањају на приходе од оглашавања међународних компанија — пренеле су лажне тврдње да је Русија и сама „под агресијом“ и да је „принуђена” да спроведе „специјалне војне операције“ у Украјини, еуфемизам који је сковала Москва а који се односи на рат у Украјини.

 „Оглашивачи сами не постављају огласе на интернет, технолошке компаније то раде уместо њих. Нажалост, ово доводи до поремец́аја информација“, објаснила је Клер Ејткен, извршна директорка „Check My Ads“, непрофитне организације са седиштем у САД која је помогла у изради извештаја.

„У овом тренутку, оглашивачи би требало редовно да проверавају своје огласе због овог проблема. И пошто је финансирање пропаганде и говора мржње лоше за све нас, сви морамо да захтевамо транспарентнији систем оглашавања“, рекла је Ејткен.

Не ради се само о новцу, наводи се у писму посланика. Репутација и моц́ ових брендова „ненамерно даје тим медијима легитимитет, погоршавајуц́и ширење и утицај дезинформација“.

Посланици Европског парламента траже од компанија да се ставе на страну „истине и интегритета тако што ц́е пажљиво прерасподелити буџете за оглашавање даље од платформи које угрожавају ове основне вредности“.

Портпарол ГСК-а изјавио је за Politico да се компанија не оглашава на Балкану.

Портпарол Лидла је рекао да су већ предузели акцију „неколико месеци пре овог писма” и да су „значајно смањили” потрошњу за рекламе на каналима ТВ Пинк и ТВ Хепи од средине 2023. и да су престали да се оглашавају на овом другом 2024. године.

Лидл нема уговорни однос са било којим „проруским медијима у Бугарској“, додали су.

Ниједна од других циљаних компанија није одговорила на захтев Политика за коментар до објаве текста.

Коментари (0)

Остави коментар

Нема коментара.

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси