Насловна  |  Актуелно  |  Вести  |  Кунтић: Закон о медијима је неолиберална догма
Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Smanji veličinu slova štampaj štampaj
 

Pošalji prijatelju

Вести

24. 06. 2013.

Извор: Бета, РТВ

Кунтић: Закон о медијима је неолиберална догма

Помоћник покрајинског секретара за информисање Калман Кунтић оштро је данас критиковао Нацрт закона о јавном информисању и медијима и оценио да он полази од "неолибералне догме" да медији морају ићи на тржиште, иако је, како је оценио, јасно да медији у Србији не могу бити самоодрживи.

"Ни мејнстрим медији не опстају захваљујући својим средствима, већ захваљујући помоћи државе, баш као што и већина привреде опстаје захваљујући интервенционизму државе. У околностима свеопште кризе не можемо говорити о самоодрживости медија", рекао је Кунтић на округлом столу у Скупштини Војводине.

Он је оценио да је предвиђено финансирање медија кроз пројекте заправо "неолиберални концепт", који полази од "догме пуштања медија на тржиште".

"Ја готово да не знам ни за један медиј који је самоодржив и који без државне интервенције може да опстане, а тако не могу опстати ни мањински медији. Нико не може објаснити како опстају таблоиди, а цена једног примерка тих новина је једнака цени килограма проклијалог кромпира", казао је Кунтић.

Истраживач медија Давор Марко рекао је да је у мањинским медијима у Србији приметан велики утицај националних савета на њихову уређивачку политику, "што води ка политичком клијентелизму и аутоцензури".

Он је рекао да је Радио-телевизија Војводине добар пример у региону за информисање на језицима мањинских националних заједница.

На округлом столу је представљено истраживање "Медији и мањине на Западном Балкану", које је спровео истраживачки тим Новосадске новинарске школе.

Коментари (1)

Остави коментар
пон

24.06.

2013.

Dejan R. Popovic, dipl. inz. [нерегистровани] у 15:02

Transformacija liberalizma u intervrncionizam

Dosadasnja liberalna ili ekonomija ponude bila zasnovana narocito na oglasnim porukama koje su proizvodile i prenosile uz naknadu medijske organizacije, javne i komercijalne, stare i nove. U novoj ekonomskoj politici zasnovanoj na ekonomskoj ili drzavnoj intervenciji medijske organizacije imace sve manje komercijalnog posla i prihoda od reklama. Jer, prema ekonomskoj teoriji Dzona Majnarda Kejnza i njegovih sledbenika puna zaposlenost i stabilna privreda mogu se osigurati samo postojanom drzavnom intervencionom i poreskom politikom, kontrolom cena, itd.

Stavise, u Radnoj verziji Strategije reforme javne uprave u Republici Srbiji i Akcionog plana za sprovođenje Strategije za period 2013-2016. godine (http://www.mpravde.gov.rs/sekcija/53/radne-verzije-propisa.php) u dela III.4.2. pise i sledece: "bice potrebno pripremiti i odgovarajuce studije i analize kojima treba utemeljiti izbor buduceg modela deregulacije, liberalizacije i privatizacije sistema javnih sluzbi u Republici Srbiji kao i pitanje vlasnicke strukture u oblasti javne infrastrukture". O kakvoj se to deregulaciji, liberalizaciji i privatizaciji javnih sluzbi radi? Pa zar se sada u svetu, pa i u nasoj zemlji, ne sprema ili je u toku transformacija ekonomske liberalizacije u ekonomsku intervenciju drzave radi otklanjanja ekonomske krize?

Одговори

Остави коментар

Молимо Вас да прочитате следећа правила пре коментарисања:

Коментари који садрже увреде, непристојан говор, претње, расистичке или шовинистичке поруке неће бити објављени.

Није дозвољено лажно представљање, остављање лажних података у пољима за слање коментара. Молимо Вас да се у писању коментара придржавате правописних правила. Коментаре писане искључиво великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора или скраћивања коментара који ће бити објављени. Мишљења садржана у коментарима не представљају ставове УНС-а.

Коментаре које се односе на уређивачку политику можете послати на адресу unsinfo@uns.org.rs

Саопштења Акције Конкурси