Вести
31. 07. 2025.
Истраживање: Само један посто редакција у потпуности користи АИ
Само један посто медијских редакција у свијету у потпуности користи умјетну интелигенцију (АИ) у свом раду, док већина још увијек експериментише с њеном употребом, показало је истраживање о стању АИ у редакцијама које су провеле америчке компаније Arc XP и Digiday.
Да би разумјеле како медијске организације уводе АИ у своје редакције, наведене компаније су анкетирале 108 издавача и емитера. Резултати су показали да чак 97 посто испитаних активно улаже у АИ. Три четвртине испитаника навело је да се већина њихових трошкова за умјетну интелигенцију односи на уредничке или одјеле за креирање садржаја, док се 10 посто односи на одјеле за оглашавање и маркетинг.
Нико од испитаника није навео да не користи АИ што, како пише у истраживању, указује на то да издавачи и емитери препознају вриједност ове технологије и активно је примјењују у пракси.
У истраживању се истиче да генеративни АИ може сажети, прерадити и дистрибуирати садржај брже него било која редакција. Међутим, наводи се да АИ још увијек не може реплицирати инстинкте и уређивачки осјећај креатора садржаја, нити повезивање с публиком.
Joey Marburger, потпредсједник за интелигенцију садржаја у компанији Arc XP, каже да је употреба АИ одлична за лектуру или писање наслова, али да “не може замијенити процјену, тон и душу једне редакције“.
Када је ријеч о утицају употребе умјетне интелигенције на редакције, истраживање показује да већина издавача АИ најчешће користи за аутоматско креирање приступачног садржаја (88%), персонализирану испоруку вијести (85%) и аутоматску провјеру чињеница (84%). Такођер, АИ им помаже да боље користе податке о корисницима, доносе прецизније пословне одлуке и напредније користе пословну аналитику. Када је ријеч о ангажману публике, истраживање је показало да се АИ користи и за модерацију коментара (88%), те предвиђање нових тема (85%).
Иако је кориштење умјетничке интелигенције за тзв. динамичне паywалл системе на дну листе учесталости употребе, показало се као успјешно код многих медијских издавача, укључујући The Washington Post. Овај медиј остварио је, како се наводи, значајан успјех увођењем paywall система који, уз помоћ умјетне интелигенције, омогућава бржу идентификацију потенцијалних претплатника.
Истраживање је такођер показало да многе редакције већ у првих шест мјесеци употребе АИ биљеже побољшање квалитете садржаја (88%), уштеду времена на одређеним задацима (86%) и бржу израду садржаја (85%).
С друге стране, наводи се да мало издавача примјећује побољшања у корисничком искуству (четири посто), отпорности на конкуренцију (четири посто) или јачању ангажмана публике (три посто). То, како је истакнуто, може указивати да тренутни АИ алати нису довољно ефикасни и да су за боље резултате потребни дужа примјена умјетне интелигенције и додатна тестирања.
Употреба умјетне интелигенције у новинарству је још увијек у раној фази, али се брзо развија. Због тога је, како пише у истраживању, важно да организације имају барем основну стратегију за њено увођење. Како АИ преузима досадне и временски захтјевне задатке, закључује се да се новинари могу више посветити причама које их заиста занимају или унијети више страсти у своје писање.
Комплетно истраживање на енглеском језику, доступно је на овом линку.
Коментари (0)
Остави коментарНема коментара.